Automatische spellingcorrectie Samsung Galaxy S Advance

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn telefoon geupdate naar de nieuwste software, Android 4.1.2. Wat mij het meest irriteer is de automatische correctie. Als ik bijvoorbeeld halko typ in plaats van hallo, wordt dit niet automatisch gecorrigeerd. Ik heb geen idee hoe ik dit aan kan zetten. Ik heb al gekeken bij taal en invoer -> samsung toetsenbord -> voorspellende tekst en spellingcorrectie aangevinkt. Toch werkt het niet. Ik denk dat ik de juiste optie over het hoofd zie.

Iemand idee?

Groetjes

Hallo Sarita. Om je op weg te helpen. Easy mode of easy tekst lees onderin meer. Er is van alles te downloaden op die site ook de handleiding. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Niet geholpen dan terug melden er zijn meerdere helpers hier. Klikje lees onderin en klik daar meer informatie. Succes.

Hoi manaman,

Dank voor je reactie. Helaas heb ik de opties easy mode en text niet. De info op de site is ook nog eens gebaseerd op de oude android versie.

Ik vind het zo vervelend.

Nou dat is wat knap vervelend. Is er ook iets met T9 te doen je weet wel abc of ABC

Opnieuw weergaven: XT9 aanbevelingen inschakelen

Ik heb gechat met Samsung en zij zeggen het volgende:

U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt gaan naar: instellingen-backup maken en herstellen-standaardgegevens herstellen-resetten. Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom goed om van te voren de simkaart te verwijderen en een backup te maken(via programma Kies) van gegevens op uw telefoon die u niet kwijt wilt raken. U dient de simkaart + eventuele geheugenkaart uit het toestel te halen.

Zij zeggen dat de software beschadigd is.

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maak wel die backup. Filmpje eerst even zo kijken en goed luisteren. Let op Google en Yahoo wordt niet meegenomen. Filmpje Let op kan lang duren.

Ik ben ook human!! :D

Laatst bewerkt:
Dank je.

Eigenlijk wil ik mijn telefoon helemaal niet resetten, alle app-gegevens raak ik dan kwijt. Samsung kies maakt hier natuurlijk geen back up van. Ik ga denk ik eerst naar een samsung servicepunt alvorens ik het reset.

Misschien kun je contact leggen met Samsung. Gaat vaak snel. Hier de hele handel of ben je daar al geweest. Succes en laat eens weten wat het werd. Klikje

Bellen is mij iets te duur, het is geen goedkoop nummer.

Ik heb zojuist weer gechat met een medewerker van Samsung en deze persoon zegt dat de optie weg is gelaten in de nieuwe update. Wat mij erg stug lijkt, maar goed, je weet het nooit. Deze medewerker heeft dus hele andere informatie gegeven dan de collega. Als ik morgen voor 18.00 thuis ben, stel ik weer dezelfde vraag.

Is het trouwens wel mogelijk om de update ongedaan te maken? Mijn telefoon is extreem traag geworden.

Nou dat weet ik niet. Ik denk als je hem terug brengt naar de fabrieksinstellingen dat je dan weer de laatste update krijgt van samsung. Dat zal denk ik dan wel zo zijn. maar als je hem terug brengt naar de fabrieksinstellingen verlies je alles.

Ja, de oude android versie? Die wil ik echt graag terug. Dit is waardeloos. Stel dat er iets gebeurt en ik moet 112 bellen, tegen de tijd dat ik mijn telefoon aan de praar krijg, ben ik al dood.

ik ga de gok gewoon wagen, en resetten. Deze week nog niet omdat ik deelneem aan een onderzoek, belgedrag wordt gemonitord.

Nou en dat voor samsung. Ik begrijp uit je woorden dat je er slechte ervaring mee hebt. Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Ter kennisneming. Is 112 altijd bereikbaar met een mobiele telefoon.?

Een mobiele telefoon maakt onderscheid tussen 112 en een normaal telefoonnummer. Je kunt zelfs 112 bellen als het toetsenbord van je mobiele telefoon is geblokkeerd. Ook kun je het alarmnummer bellen als je beltegoed op is. Heeft jou provider een storing? Dan gaat de verbinding naar 112 automatisch via een andere provider met wel bereik. Alleen wanneer je ergens bent waar u geen bereik hebt, krijgt je geen verbinding met 112. Het is nog niet mogelijk om naar 112 te sms'en als je in nood bent.

Ik heb wel goede ervaringen met Samsung maar de laatste firmware is echt waardeloos. Vorige telefoon was een Samsung, tablet en zelfs mijn wasmachine.

Ik bedoelde eigenlijk meer dat als ik wil bellen of smsen of een app wil gebruiken, dat ik lang moet wachten. Het is zo traag. Zelfs mijn toetsenbord.

Ik neem sowieso weer contact op met Samsung.

Heel erg bedankt voor je hulp en tijd die je erin hebt gestoken!

Graag gedaan Sarita. Jammer dat het niet oploste. Laat eens weten wat het werd t.z.t. Jij ook bedankt. Groeten Manamana. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan