automatische start

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
bij een kennis van mij start de cd speler automatisch op. dat is erg irritant maar ik weet niet hoe ik dat moet uitzetten. voor de goede orde, het is dus niet autorun van een cd, maar de speler zelf. wie kan mij uitleggen hoe ik dat uitschakel? groetjes

senior

Hmm

Is het niet dat de speler gewoon probeert te lezen wat er ingestopt word, elke keer als je er een cd in stopt moet ij toch eerst lezen wat er op staat.

Of bedoel je dit niet.

grtjs jjw

Re: Hmm

Geplaatst door jjw
Is het niet dat de speler gewoon probeert te lezen wat er ingestopt word, elke keer als je er een cd in stopt moet ij toch eerst lezen wat er op staat.
Hier zat ik ook aan te denken.
Als je de SHIFT ingedrukt houd terwijl je de cd/dvd erin doet start ie niet meer op.

Windows systeem

En ik weet niet wat voor windows je hebt draaien maar er is altijd een manier om dan de autostart uit te zetten.

grtjs jjw

bedankt voor jullie reakties . Ik bedoel dus dat bij het starten van windows ook de cd speler opstart. op het scherm staat dus de cd speler met o op de teller. ik weet niet hoe ik het anders moet bescrijven.

senior

Aha

Jij bedoeld de speler om audio cd te luisteren opstart, dan staat dit waarschijnlijk in het opstart menu van windows, deze voert allerlij opdrachten uit zodra windows gestart is.

Bij Windows98 kun je dit op twee manieren checken, een manier: Start Programmas Opstarten, hierin staat meestal al het geen wat auto opstart als je windows aan zet, die andere manier, mischien dat hier kenners van Win98 rondlopen die weten hoe je even verder moet kijken dan optie 1.

Ik werk nu al uch jaar met Win 2000pro.
Ik zal voor je zoeken in m'n andere pc waar nog wel Win98 opstaat hoe je dit dan uit kunt zetten.

grtjs jjw

bedankt alvast..het gekke is dat bij msconfig niet staat aangegevn dat de cd speler moet opstarten.

senior

Toch

Toch zul je het daar ergens in die richting moeten zoeken, dat is toch de enigste manier waardoor de spele zou kunnen opstarten.

Succes ermee.
Grtjs jjw

Ik kwam dit nog tegen.
Het is wel voor Xp maar mischien kan je dezelfde sleutel in Win98(se) vinden.
Autostart CD speler uitschakelen

Het is wel makkelijk als de cd's etc. automatisch worden opgestart, maar die optie kan ook tamelijk hinderlijk zijn, zoeken, menu tonen, keuze maken... Als je dat lastig vindt en liever zelf de betreffende media op wil starten dan ga je als volgt te werk:

Klik Start, Uitvoeren
Type regedit
Zoek de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Verander de waarde van autorun van 1 in 0

Na een herstart van Windows zal geen cd nog automatisch opstarten en... als je later bedenkt dat het automatisch opstarten toch wel makkelijk was dan hoef je alleen maar de waarde terug te veranderen in 1
Bron;
http://www.omewil.nl/tips/winxp.html#CD speler

Je zal eerder in je register moeten zijn, dan bij Msconfig.

dit laatste betreft het opstarten van de cd en NIET de cd speler, maar toch bedankt voor het meedenken. Ik kom maandag weer bij die kennis en ga de instellingen nog maar eens doorlopen want het moet toch te achterhalen zijn. groetjes

senior

Succes

Succes, laat het ons weten.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan