• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische subtotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

G@Dubai

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Ik zou graag na het invullen van reeks data van bijvoorbeeld Januari en subtotaal krijgen op het moment dat je met Februari begint. Dus dat er dmv een automatische maandherkenning een subtotaal wordt gecreeerd.. Zie bijlage :rolleyes:

Ik hoop dat iemand er een oplossing in ziet. Het probleem van een handgemaakt subtotaal is namelijk de lijst van 1 maand niet oneindig lang kan zijn, en dat er subtotalen over halve maanden gemaakt worden :confused:

Alvast bedankt!

Groeten,
Geerhard

Bijlagen

Van de genoemde subtotalen zou ik eigenlijk ook nog een grafiek willen maken. De input van deze grafiek (de cel) staat dus per definitie niet op 1 plaats, maar wordt pas duidelijk om het moment dat er een subtotaal gemaakt wordt.

Maak ik het mezelf nou veel te moeilijk, of is dit toch nog wel te maken?

't Zou echt super zijn! :thumb:

Beste G@Dubai,

Welke versie van Excel gebruik je?
Je kunt werken met Data > Subtotalen.

Richard

Aha, bedankt voor de tip!

Toch is dit niet helemaal wat ik zoek. Het heeft teveel beperkingen, en voegt niet automatisch een subtotaal toe.

Maar, ik ga er nog even mee klooien, misschien krijg ik er wat handigheid in..

Aha bedankt, dat lijkt er wel heel erg op!

Ik heb het ondertussen op een alternatieve manier opgelost, maar lang niet zo mooi..
Zodra er iets met Macro's of VB om de hoek komt haak ik af :o

Bedankt, en ik zal em op opgelost zetten!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan