• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guchi7

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2020
Goedenavond,

Ik zou graag in mijn Excel-document automatisch teksten willen laten verschijnen die getriggerd worden door het ingrediënt (kolom F) in combinatie met het gewicht (kolom B). Zo moet er bijvoorbeeld bij > 600 μg vitamine A een waarschuwingszin verschijnen die in het tweede tabblad bij vitamine A staat vermeld: 'Dit voedingssupplement is niet geschikt voor kinderen tot en met 3 jaar.'

Alvast bedankt voor jullie inspanning!

Bijlagen

Dat gaat hetzelfde als bij de vorige formule die ik je gaf.
Gebruik index/vergelijken of verticaal.zoeken

Bedankt JVeer, maar ik kom er helaas tóch niet uit. Met =VERT.ZOEKEN lukt het me deels, maar sommige waarschuwingen moeten pas verschijnen zodra het over de vastgestelde grens gaat.

Met de opzet zoals jij het had gaat dat niet lukken. Ik heb een extra tabblad voor je gemaakt ("Zinnen") met tabellen voor de grenswaarden. Deze kun je eventueel ook verbergen.
De tabellen hebben dezelfde naam als de betreffende vitaminen. Daarna kan weer gezocht worden met vert.zoeken.

Zie bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goedemiddag JVeer, wederom hartelijk dank voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan