• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatische terugloop

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou ik wel nog de code in Sub PDF() wijzigen.
Anders gaat het fout bij meer dan 6 lange artikelomschrijvingen.
Code:
Sub PDF()
    Dim FacName As String
    FacName = Range("FacName").Value
    FacNum = Range("FacNum").Value
    If Dir("D:\Auto Airco Boekel\Certificaat\" & FacName & " " & FacNum & ".pdf") <> "" Then
        MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
        Exit Sub
    Else
        With ActiveSheet.PageSetup
            .Zoom = False                     ' Schakel aangepaste schaal uit
            .FitToPagesTall = 1               ' Hoogte op 1 pagina
        End With

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="D:\Auto Airco Boekel\Certificaat\" & FacName & " " & FacNum & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
    End If
End Sub

Alternatief

Code:
Sub M_snb()
  c00 = "D:\Auto Airco Boekel\Certificaat\" & [FacName] & " " & [FacNum] & ".pdf"

If Dir(c00) = "" Then
    With ActiveSheet
      .PageSetup.Zoom = False
      .PageSetup.FitToPagesTall = 1
      .ExportAsFixedFormat 0, c00
    End With
   End If
End Sub

Het maken van een afbreekroutine voor proportionele teksten is niet eenvoudig, maar gelukkig heeft Excel daar de terugloopopmaak voor. Die werkt trouwens alleen in niet-samengestelde cellen, vandaar dat je die niet meer terugvindt in bijgaand document.
Oei, ik heb te vroeg gejuicht, ik heb wat aanpassingen gedaan aan de layout en de factuur leeg gemaakt en nu werkt die terugloop niet meer.
Wil je nog eens kijken wat ik er verkeerd aan gedaan heb.

Bijlagen

Wat als er per ongeluk een foute artikelcode is geselecteerd.
Wijzig eens een artikelcode/omschrijving van 2 regels in 1 regel.

@jverstraten
Kijk nog eens naar post #15

Laatst bewerkt:
Probeer deze eens.
Hallo emields
Heel hartelijk dank, dit is de oplossing.
Heb ik nog een vraag, is het mogelijk dat na het invullen van een artikel code de cursor naar de volgende regel springt in kolom A dus naar aantal. Zodat ik begin met het invoeren van aantal en dan de artikelcode?

Als je alleen kijkt naar het aantal karakters gaat er toch iets fout. Kijk eens naar het (ik geef toe, extreme) verschil tussen artikelcode MM en artikelcode ii. En als een deel van de omschrijving op de "tweede" factuurregelomschrijving geplaatst wordt kun je dat tweede deel gemakkelijk per ongeluk overschrijven door op die regel een andere artikelcode te kiezen.

Bijlagen

Bij deze aangepast.
als kolom a niet ingevuld is rekent hij 1 stuk.
p.s. bekijk ook eens de code daar heb ik een beknopte uitleg bijgeschreven

Bijlagen

Artikel MM met een omschrijving van slechts 29 karakters past niet maar wordt niet verdeeld over twee cellen, maar dankzij de terugloop past het toch.
Artikel ii met een omschrijving van 58 karakters past wel maar wordt verdeeld over twee cellen waarbij de tweede cel uiteraard leeg blijft.

Dus waarom niet altijd .Justify gebruiken?
Zie bijlage.

P.S.
Inspringen maakt je code veel leesbaarder.

Bijlagen

Bij deze aangepast.
als kolom a niet ingevuld is rekent hij 1 stuk.
p.s. bekijk ook eens de code daar heb ik een beknopte uitleg bijgeschreven
Super bedankt voor je snelle reactie, dit werkt perfect.
Ik was ook al een beetje aan het stoeien geweest met die code, maar kreeg de ene foutmelding over de ander. Dat gaat mij boven mijn pet.
Ik zal hem nu melden als opgelost.

Lijkt erop dat niemand post #25 heeft gelezen.
Als de gebruiker per ongeluk een foute artikelcode heeft aangeklikt met een omschrijving van
2 regels en deze wil/moet wijzigen in een artikelcode met een omschrijving van 1 regel gaat het fout.
B34 met een lange omschrijving geeft ook problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan