• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische uitslag maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Hallo ik heb eeb probleem met het samen stellen van een ranglijst aan de hand van een uitslag. ik wie kan/wil me daar mee helpen al is het maar een voorzetje zodat ik weer verder kan zie bijlage dat geeft misschien meer duidelijkheid.

bvd
Gert

Bijlagen

Formule voor G13:
Code:
=GROOTSTE($G$5:$G$10;WAARDE(RECHTS(A13;2)))

Formule voor F13:
Code:
=VERSCHUIVING($F$4;VERGELIJKEN(G13;$G$5:$G$10;0);0;1;1)
Beide formules kun je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alleers eerst hartelijk bedankt voor snelle reactie.
maar er is nog een klein probeeml volgens mij, als er meerdere zijn met de zelfde scoren dan word alleen de eerste naam weer gegeven is hier ook nog een oplossing voor?

als er meerdere zijn met de zelfde scoren
Hier een oplossing met een iets andere aanpak waarbij jou probleem ook getackeld is.

Bijlagen

net nog anders?

dit gaat zeker de goede kant op:thumb: maar is er nog net niet een andere manier waar er geen extra rijen voor nodig zijn dit om dat het in een geheel moet worden terug geplaats waar al het een en anders is voor bewerkt dus als het mogenlijks is heel graag

Kan nog korter door iets anders formule.

Bijlagen

Bedankt allemaal

Allemeel heel erg bedankt voor jullie hulp ik ik ben er uit en ik kan weer vooruit vooral met de matix oplossing die is voor mij nu even de beste oplossing. nogmaals bedankt!.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan