automatische update Norton antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik merk dat Norton Antivirus al een tijd geen automatische updates meer uitvoert, ondanks dat ik niets aan de instellingen heb veranderd. Handmatig doet ie het wel, maar je moet er maar aan denken dan hè? Hoe kan dat, en is er een oplossing?
 
Kijk eens bij je "live update's" en kijk daar eens of de live update komponent wel is geinstalleerd.
 
Geplaatst door Sonic Youth
Kijk eens bij je "live update's" en kijk daar eens of de live update komponent wel is geinstalleerd.

ja, die is gewoon geïnstalleerd. overigens ging ook het scannen voorheen wekelijks automatisch. dat doet ie ook niet meer.....
 
Geplaatst door gompie1304
Ik merk dat Norton Antivirus al een tijd geen automatische updates meer uitvoert, ondanks dat ik niets aan de instellingen heb veranderd. Handmatig doet ie het wel, maar je moet er maar aan denken dan hè? Hoe kan dat, en is er een oplossing?

Hallo,

Heb hier hetzelfde ,niets veranderd maar ook sinds ±3weken geen automatische updates meer.
Ik heb nav. 2002.

groetjes leon.
 
Ik heb dat probleem met nav. 2002 ook gehad. Maar toen heb ik nav. 2003 geïnstalleerd en toen deed hij het weer. Dus misschien moet je nav. 2003 gewoon installeren.
 
Geplaatst door dude90
Ik heb dat probleem met nav. 2002 ook gehad. Maar toen heb ik nav. 2003 geïnstalleerd en toen deed hij het weer. Dus misschien moet je nav. 2003 gewoon installeren.

Ik heb 2003....
 
liveupdate NAV2003

Heb je NAV 2003 al eens uninstalled en opnieuw geïnstalleerd?
Duurt 10 minuutjes en lijkt mij het proberen waard.
 
Norton 2002.

Lees het nu pas. Maar goed ik heb in iedere geval het zelfde probleem. Dus niet meer automatische, maar handmatig binnen halen sinds een tijdje. Dus het probleem zit dus ergens bij Norton. Mijn abo. loopt tot 22-01-2004. Dus daar zal het niet aan liggen. Tevens ook geen foutmeldingen gehad. Ja waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Bij mij heeft dit geholpen:
Ga naar start/uitvoeren tik in gpedit.msc.
je vindt de optie onder computerconfiguratie/windows-instellingen/beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsopties. Klik hier in het rechtervenster de optie 'Accounts:gebruik van lege w8woorden beperken tot aanmelden op de console'en schakel deze optie uit.

André
 
Geplaatst door Andre61
Bij mij heeft dit geholpen:
Ga naar start/uitvoeren tik in gpedit.msc.
je vindt de optie onder computerconfiguratie/windows-instellingen/beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsopties. Klik hier in het rechtervenster de optie 'Accounts:gebruik van lege w8woorden beperken tot aanmelden op de console'en schakel deze optie uit.

André

Ik hoop dat het helpt.
Want moet norton steeds handmatig updaten. :(
 
Geen problemen gehad

Ik heb vandaag nog een automatische update gehad en ik draai met norton antvirus 2002 en utilities 2002
 
Geplaatst door Andre61
Bij mij heeft dit geholpen:
Ga naar start/uitvoeren tik in gpedit.msc.
je vindt de optie onder computerconfiguratie/windows-instellingen/beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsopties. Klik hier in het rechtervenster de optie 'Accounts:gebruik van lege w8woorden beperken tot aanmelden op de console'en schakel deze optie uit.

André

Ik ben een stukje verder. Ik heb je advies gevolgd. Nu scant hij wel elke dag automatisch, maar haalt nog geen updates op. Ik doe zeker iets vaud.
 
Hij doet het!! Ik heb na de tip van Andre (bedankt!) mbv de helpfunctie van Norton een nieuwe geplande taak toegevoegd. Nu is het perfect in orde.
 
dit is idd norton probleempje, dit komt omdat als je bij geplande taken in cofiguratie scherm kijkt zie je daar:

Symantec NetDetect staan

als je daar rechts op klikt en op uitvoeren klikt en hij geeft een error aan komt dat omdat bij het 2 de scherm (schedule in engelse xp) een datum aan geeft van ouder dan een maand en dan doet ie het niet meer, waarom dit soms is ben ik nog niet achter, ja dat ie het na maand niet meer hoord te doen klopt dan. Maar normaal gesproken veranderd norton dit zelf elke x als ie gerunned word.

wat je idd beste kan doen is gewoon die task Symantec NetDetect weg gooien en vervolgens in norton console weer auto update weer aanzetten en je kan weer vooruit. :)
 
Gompie1304, graag gedaan, ben blij voor je dat het werkt.

Groet,
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan