Automatische update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Beste Helpmijers,
Ik mis onder systeem>eigenschappen het tabblad Automatsch update.
Ik kan dus Windows XP niet automatsch updaten.
Wie weet hoe ik dit tabblad terug kan krijgen?
Alvast bedankt.
Mammoth

rechtsklik op ;deze computer-eigenschappen-automatische updates

Laatst bewerkt:
En ik IE klik je op extra en dan naar windows update.

Een optie is om met systeemherstel terug te gaan naar een herstelpunt ( automatische/handmatig gemaakt) waar je van weet dat het tabblad Automatische Update er nog wel was.
Hij staat hier:Start>Systeemwerkset>Systeemherstel.

Tabblad automatische update

Beste Domi,
In de eerste plaats heb ik geen mail ontvangen dat er gereageerd is op mijn vraag.
Als ik rechtsklik op deze computer heb ik geen tabblad automatische update (die mis ik gewoon). Hoe dit kan is mij een raadsel. Inmiddels heb ik handmatig Windows kunnen updaten. Maar hier is mijn vraag niet mee opgelost waarom ik dit tabblad mis.
Bedankt voor je reactie.
Mammoth

Bugjes in windows, je hebt ook zat mensen die em 2 x hebben ipv 1 x. Wat je er aan kan doen, eww meschien SP1 der over heen gooien. Kijken of dat nog wat helpt en voor de rest zeuren op technet :)

Tabblad update

Sith Warrior bedankt voor je reactie,
Ik zal mijn vraag de status geven opgelost. Sp1 heb ik al geinstalleerd, maar dat maakte niets uit. Maar ik kan nu onder start Windows update gewoon updaten (wat eerst niet kon).
Gr Mammoth

start > uitvoeren > regedit [enter]

ga naar de volgende keys:

1)HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate
2)HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate

als daar in het rechtervenster "DisableWindowsUpdateAccess" staat moet je die verwijderen

1)HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
2)HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

als daar in het rechtervenster "NoWindowsUpdate" staat moet je die verwijderen.

Daarna moet de tabblad terug zijn.

Beste Alex,
Na Policies heb ik geen directory WindowUpdate. Zowel onder Current user als onder Local Machine.
Heb ook nergens "NoWindowsUpdate" zien staan.
Misschien doe ik iets niet goed, maar dan hoor ik het nog wel.
Alvast bedankt
Joop

1)HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate
2)HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate

als daar in het rechtervenster "DisableWindowsUpdateAccess" staat moet je die verwijderen

1)HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
2)HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

als daar in het rechtervenster "NoWindowsUpdate" staat moet je die verwijderen.

Daarna moet de tabblad terug zijn. [/B][/QUOTE]

hmmm, dat zal het dat wel niet zijn ...

word je computer nog wel automatisch upgedate ??

kijk is in het register waar de key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update]

wat voor waarde's hebben:
AUOptions
AUState

doe ook eens start > uitvoeren > sfc /scannow [enter] (wel xp cd in je computer doen)

Beste Alex,...

word je computer nog wel automatisch upgedate ??

Mijn pc wordt niet automatisch upgedate!

kijk is in het register waar de key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update]

wat voor waarde's hebben:
AUOptions reg_DWORD 0x00000003(3)
AUState reg_DWORD 0x00000002(2)

doe ook eens start > uitvoeren > sfc /scannow [enter] (wel xp cd in je computer doen.

Dit heb ik nog niet gedaan.
Gr Joop

AUOptions staat op 3 ! Dat betekent dat updates automatisch worden gedownload, maar dat je wel op ja moet drukken om ze te installeren

AUState staat op 2 !! Dat betekent dat hij bezig is met zoeken (pending). Misschien blijft hij daar in hangen ..
Zet die waarde is op 0, het duurt dan wel 24 uur voor xp weer gaat zoeken. Hij doet het dus niet meteen.

Blijft nog steeds vreemd dat je tabblad weg is. Zou toch eens dat sfc uitvoeren.

AUOptions staat op 3 ! Dat betekent dat updates automatisch worden gedownload, maar dat je wel op ja moet drukken om ze te installeren.
Heb nooit een bericht gehad voor automatische update, dus kan dan ook geen Ja geven.

AUState staat op 2 !! Dat betekent dat hij bezig is met zoeken (pending). Misschien blijft hij daar in hangen ..
Zet die waarde is op 0, het duurt dan wel 24 uur voor xp weer gaat zoeken. Hij doet het dus niet meteen.
Deze heb ik nu op 0 gezet.

Blijft nog steeds vreemd dat je tabblad weg is. Zou toch eens dat sfc uitvoeren.
Heb sfc toegepast, maar nog steeds geen tabblad.
Je hoort nog van mij hoe het afloopt met de waarde op 0. Alvast bedankt voor je moeite. Gr Joop

Geplaatst door Mammoth
Beste Helpmijers,
Ik mis onder systeem>eigenschappen het tabblad Automatsch update.
Ik kan dus Windows XP niet automatsch updaten.
Wie weet hoe ik dit tabblad terug kan krijgen?
Alvast bedankt.
Mammoth

Geen tablad????????

Ik had er ooit TWEE!!

Kij hier maar!

Kreeg ik na het downlowden van DirectX9,ging pas over na een nieuwe install.

Suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan