Automatische Updates instelling gaat telkens UIT

Status
Niet open voor verdere reacties.

aifhk

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Na een herstart krijg ik telkens de melding van het Onderhoudscentrum om mijn instelling aan te passen voor het installeren van updates.
Deze instelling wordt NIET vastgehouden.

Ik heb Windows 7 Pro en als Anti Virus BitDefender. Ik heb daar de vraag ook al gesteld maar nog geen antwoord gekregen.

Iemand een idee?

update

het kan zijn dat je het moet aanvinkel bij:
configuratiescherm/systeem en beveiliging//onderhoucentrum/instellingen voor onderhoudcentrum wijzigen.

onderaan kun je kliken op: windows update instellingen om je instellingen te controleren.

Scan je pc eens met Mbam (link in m'n handtekening).
Welk type account heb je op de Pro?
Ben je administrator of standaardgebruiker?
Hoelang is de pro-versie in gebruik en heeft auto-update voorheen wél gewerkt?
Bedenk dat als het een niet legale versie is er een "hack" in kan zitten om ontmaskering te voorkomen.

het kan zijn dat je het moet aanvinkel bij:
configuratiescherm/systeem en beveiliging//onderhoucentrum/instellingen voor onderhoudcentrum wijzigen.

onderaan kun je kliken op: windows update instellingen om je instellingen te controleren.

De instellingen staan goed, maar na een herstart staat het Automatisch Updaten weer uit.
Gelukkig krijg ik daar een melding van via het OnderhoudsCentrum. Het is dus geen ramp, alleen irritant.

Scan je pc eens met Mbam (link in m'n handtekening).
Welk type account heb je op de Pro?
Ben je administrator of standaardgebruiker?
Hoelang is de pro-versie in gebruik en heeft auto-update voorheen wél gewerkt?
Bedenk dat als het een niet legale versie is er een "hack" in kan zitten om ontmaskering te voorkomen.

1. De pc is virus vrij (de scans hebben niets opgeleverd).
2. Hij is ook nieuw en ik heb meteen BitDefender geinstalleerd.
3. Tegen beter weten in: ik ben Administrator (wel een tweede account voor als mijn profiel corrupt raakt).
4. Alles is legaal: het is een HP pc en daar zit Windows bij.
5. Voor zover ik weet heeft het nooit gewerkt.

Zoals ik ook bij "Kalm" al heb opgemerkt: het is geen ramp, maar irritant en ik zou het graag snappen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo srpchulp: dit ga ik vanavond proberen en laat nog weten of dit de oplossing is. Het ziet er in ieder geval veel belovend uit.

Toch nog even wat tijd genomen: het was niet de oplossing: ik miste een .dll (wucltui.dll)
Daar heb ik op gegoogled en kwam een fix tegen bij Microsoft (Fixt It)
Die heb ik toegepast en mijn pc herstart: geen oplossing.

Ik wacht even op "BitDefender", daar heb ik ook een call aangemaakt en kijk nog even rond bij Microsoft.
Ik weet nu dat ik in ieder geval één .dll heb gemist.

Dank voor alles tot dus ver!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan