Automatische Updates / Reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Op een SUS server (Windows Updateserver) komen er updates binnen die ik wel of niet wil installeren.
Nu is het zo dat bij sommige updates het systeem gereboot moet worden, prima. Maar soms gaat dat ook spontaan. Gebruikers die bv in Word aan het werk zijn, zijn hun werk kwijt tot de laatste keer dat het opgeslagen is, vervelend dus.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat er niet automatisch gereboot wordt?
 
Okay dan Kerel, heb je vraag gelezen....

als het goed is,,, klik je op START, kies voor Deze Computer, rechtermuisklik erop, kies voor eigenschappen, kies voor tabblad Geavanceerd, daarna kies je voor Opstart- en Herstelinstellingen klik op Instellingen, check bij het tab Systeemfouten en vink
De Computer automatisch opnieuw opstarten UIT.....

en ik hoop voor je dat ie het dan moet doen...

okay then,,
see you, and just be,,,,,

SickWithIt
 
Mmm, zit wat in, ik zat eigenlijk dus teveel aan de serverkant te klooien, dat wordt dus waarschijnlijk een script maken die wat registersettings aan gaat passen, het zijn namelijk maar 1500 clients. Ik ga maar eens iets testen hier.
 
Ik heb even gekeken, maar vraag me af of het vinkje weghalen bij "Opstart- en Herstelinstellingen" zin heeft. Het gaat echt om updates die worden geinstalleerd en dat het systeem daarna automatisch reboot.
Volgende week komen er weer "Critical Updates" uit dus kan ik het gaan testen, wie weet.
 
Geplaatst door SickWithIt
Opstart- en Herstelinstellingen klik op Instellingen, check bij het tab Systeemfouten en vink
De Computer automatisch opnieuw opstarten UIT.....
Dit zal denk ik totaal geen effect hebben.
Dit vinkje haal je weg, als de pc vanzelf opstart door een fout.
Door het vinkje weg te halen krijg je een blauwscherm met een foutmelding.
Hiermee kun je dan het probleem achter halen waardoor de pc vanzelf opgaat starten.

PS laat het Engels maar weg, je zit hier op een Nederlands forum.:rolleyes:
 
Geplaatst door poi
Op een SUS server (Windows Updateserver) komen er updates binnen die ik wel of niet wil installeren.
Nu is het zo dat bij sommige updates het systeem gereboot moet worden, prima. Maar soms gaat dat ook spontaan. Gebruikers die bv in Word aan het werk zijn, zijn hun werk kwijt tot de laatste keer dat het opgeslagen is, vervelend dus.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat er niet automatisch gereboot wordt?


zou er geen remedie gevonden worden dan stel je in office autosave in. iedere 10 minuten ofzo, zo raken ze niet veel gegevens kwijt.
 
Er zijn nog steeds geen updates binnengekomen die een reboot nodig hebben. Nog even afwachten dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan