Automatische updates werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Automatische updates weigert dienst!
Ik krijg een foutcode 0x8DDD0018 en het advies BITS aan te activeren:

Windows Update kan niet doorgaan omdat een vereiste service is uitgeschakeld. Windows Update heeft de volgende services nodig:
Met Automatische updates worden essentiële updates voor de computer gezocht, gedownload en geïnstalleerd.
Met Background Intelligent Transfer Service (BITS) worden updates sneller gedownload en opnieuw gestart.
Het Gebeurtenislogboek legt gebeurtenissen van Windows Update vast zodat problemen kunnen worden opgelost. Zorg dat deze services zijn ingeschakeld:

1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Typ services.msc en klik vervolgens op OK.
3. Klik in de lijst met services met de rechtermuisknop op de naam van de service en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Selecteer Automatisch in de lijst Opstarttype.
5. Controleer of de service is gestart.

Background Intelligent Transfer Service (BITS) staat echter niet in de lijst...

Wat kan ik hieraan doen???

Nog een kleine aanvulling:

Zoals je in m'n link hebt kunnen zien is de BITS-service afhankelijk van de RPC (Remote Procedure Call) Deze service bereik je via start/uitvoeren, intikken services.msc. De RPC moet je dus aanzetten.

Geplaatst door Mark Labbé
Automatische updates weigert dienst!

Background Intelligent Transfer Service (BITS) staat echter niet in de lijst...

De service heet: Intelligente achtergrondsoverdrachtservice.

Die moet je dus via start/uitvoeren, intikken services.msc aanzetten.
Moest zelf ook even zoeken, al het voorgaande zou je dus kunnen vergeten, behalve dan even de check of je firewall de Generic Host Process......niet blokt en of je RPC wel aanstaat.

Suc6:)

Laatst bewerkt:
Re: Gerepareerd!

Geplaatst door Mark Labbé
Bedankt hoor, alles werkt weer na
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842773
Intelligente overdracht staat nog op handmatig.
Zo laten staan?

mvg
Mark

Hangt ervan af of je de automatische updates op 'volautomatisch hebt staan', of dat je dit handmatig doet. Doe je het handmatig dan weet je nu welke service je moet starten, gaat het volautomatisch dan loop je kans dat dit niet gaat, omdat de service niet aan staat. De keus is aan jou. Persoonlijk heb ik liever zicht op wat er met mijn puter gebeurt en heb de automatische updates volledig uitgeschakeld.

Oke bedankt voor je heldere advies.
Ik hou het op handmatig, alhoewel dat wat mij betreft niet betekent dat ik precies weet wat ik aanricht als ik 'ja' zeg op de mij gepresenteerde opties.
Hartelijk dank en groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan