automatische updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valinda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
4
Ik heb een probleem met de automatische updates. Elke keer als ik ze probeer te installeren krijg ik de melding: De volgende updates zijn niet geinstalleerd. De lijst is al bijna 100 updates lang. Ik weet niet wat ik eraan kan doen.
Alvast bedankt voor de hulp.
 
Krijg je toevallig als je opstart de melding dat je Windows illegaal is?
Zo ja, daar zit je fout.
Zo nee, let's continue...
 
Ik heb het zelfde probleem, na een HD error en herinstallatie van Windows XP

Enkele weken geleden heb ik, omdat de indeling van de harde schijf een error vertoonde, Windows XP Home Edition opnieuw geïnstalleerd.
De disk error is gefixed. Al m'n geïnstalleerde SW is bruikbaar.:)
Echter . . . . Bij het afsluiten van Windows krijg ik de boodschap dat er (86 tot 91) updates klaar staan om geïnstalleerd te worden. Het systeem begint dan met het installeren van de eerste update waarna het automatisch uitgeschakeld wordt. De volgende keer, bij het afsluiten, staan die (zeldfe?) updates er weer/nog steeds.:confused:
Kan ik een (controle-)file handmatig aanpassen of verwijderen?

Het oudste "herstelpunt" is die van de her-installatie (22 maart 2008), herstelpunten daarvóór kan ik niet meer vinden.
 
Laatst bewerkt:
Op dit forumgevonden onder "Windows update werkt niet goed"

Uitgeknipte tekst:
"De automatische updates worden in deze mappen bewaard:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download
C:\Windows\System32\Catroot2
C:\WINDOWS\Downloaded Installations

Ik zou dus eerst de automatische updates uitschakelen en dan de inhoud van bovenstaande mappen wissen. Opnieuw opstarten en dan handmatig updaten.

Als dit allemaal goedgegaan is, kun je eventueel de automatische updates weer inschakelen."

Einde uitgeknipte tekst.

Weet iemand of de hierboven beschreven methode werkt?
 
Opnieuw installeren is de enige oplossing (advies van MicroSoft en Medion)

De hierboven beschreven handelingen, op verschillende manieren, uitgevoerd.
Zonder dat dit het probleem oplost.
Micro Soft heeft inmiddels weer een andere versie, die controleerd of je een legale versie van Windows XP gebruikt. En ik gebruik een legale versie (geleverd bij de hardware).
Tijdens herinstallatie is dit controlle systeem van Windows, op een of andere manier, gestruikeld over zich zelf.
Om een kort verhaal lang te maken :D

Uiteindelijk m'n harddisk geherpartitioneerd en nog een verse copy van Windows XP geinstalleerd. Inmiddels zijn alle klaar staande updates wel aangebracht en kan ik ook weer handmatig Windows updates ophalen.

Ben nu ongeveer een week bezig om mijn systeem weer de looks & feeling te geven zoals ik dat gewend ben. Viel me plotseling op dat ik een geluidje over PC speaker hoorde. En inderdaad de High Definition Audio driver doet het niet.
Ik ga me elders op het forum melden, met dit nieuwe probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan