Automatische Updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Hallo mede-forumleden,

Sinds vanmorgen is de computer wat traag. Ik taakbeheer geopend: van de vier genaamd svchost nam er één bijna 80% van mijn CPU in beslag.
Ik naar services, oorzaak gevonden: als ik Automatische Updates stop, verdwijnt die ene uit Taakbeheer, en als ik de service weer start, begint hij gelijk bij 40% CPU, dat stijgt naar weer 70% á 80%.
Nou is mijn vraag wat die service allemaal aan het doen is, bijvoorbeeld héél veel updates zoeken ofzo. Heb automatisceh updates op deze optie staan: Niet automatisch handelen met gevonden updates, maar melden voor downloaden en installeren. Dus kan hij toch ook niet al bezig zijn met updaten ofzo...

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Mvg,

RHPJS

Laatst bewerkt:
dit proces loopt wanneer je de pc opstart een aantal minuten door, afhankelijk van de snelheid van je pc.
als de check gedaan is zal je zien dat het cpu gebruik weer terug loopt naar normale waarden

Probeer Dial-a-fix
Vink aan: Fix Windows Installer , en druk op Go.

Hopelijk helpt het.

Tijs.

dit proces loopt wanneer je de pc opstart een aantal minuten door, afhankelijk van de snelheid van je pc.
als de check gedaan is zal je zien dat het cpu gebruik weer terug loopt naar normale waarden
Bedankt voor je snelle reactie!
Zoiets dacht ik ook al, ja, maar hij is nu al 30 minuten bezig en ik reageer hierop vanuit een andere pc, dus ik doe helemaal niets met de desbetreffende pc.

EDIT: Ben net weer even gaan kijken, en hij gaf een melding dat er update's gevonden waren, van Microsoft update!![\b], dat klopt dus ook, want heb me laatst 'geabboneerd' voor Microsoft update, vandaar. De update-service heeft 89 update's gevonden (voornamelijk Office 2003). Maar andere pc's lopen al jaren goed zonder die update's, dus ik wil er weer vanaf, hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!
Zoiets dacht ik ook al, ja, maar hij is nu al 30 minuten bezig en ik reageer hierop vanuit een andere pc, dus ik doe helemaal niets met de desbetreffende pc.

EDIT: Ben net weer even gaan kijken, en hij gaf een melding dat er update's gevonden waren, van Microsoft update!![\b], dat klopt dus ook, want heb me laatst 'geabboneerd' voor Microsoft update, vandaar. De update-service heeft 89 update's gevonden (voornamelijk Office 2003). Maar andere pc's lopen al jaren goed zonder die update's, dus ik wil er weer vanaf, hoe doe ik dat?

updates zijn gemaakt om het produkt te updaten zodat het goed werkt en blijft werken, waarom zou je die updates niet doen? :shocked:

Want sinds ik met Microsoft Update bezig ben, heb ik dus het probleem, vandaar dat ik er weer vanaf wil.

Want sinds ik met Microsoft Update bezig ben, heb ik dus het probleem, vandaar dat ik er weer vanaf wil.

nou dan lijkt het me goed om de updates te doen en daarna zal je merken dat de tijd die het duurt om updates te vinden door svchost veel korter wordt omdat alles zo goed als bijgewerkt is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan