• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische weeknummering werkt niet goed in 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJ de zeeuw

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Ik heb in een document automatische weeknummering in gebruik.

Voor 2009 werkte dat echt goed, maar 2010 geeft dit problemen.

de formule is als volgt;

=ALS(D5="";"";WEEKNUMMER(D5;2))

in D5 staat dan een datum ingevuld.

Vanaf 1 januari 2010 pakt hij week 1 terwijl dit officieel nog in week 53 valt. 4 januari is volgens excel dus al week 2. enz.

Is dit op de een of andere manier te omzeilen of aan te passen? Wie weet een oplossing?

Groeten,

Jan

Ook bedankt namens mij!

Hiervan afgeleid kun je ook de maand / jaar corrigeren. Als een boekjaar 4-wekelijks is, begint deze altijd in week 1. 1-1-2010 valt dan als zodanig niet in 2010, maar in 2009.

Overigens heb ik ook een formule gemaakt die op basis van weeknummers een maandelijkse periode bepaald.
(Ritme 4 / 4 / 5 weken)
Week 53 is een bijzondere, deze zorgt er voor dat periode 12 6 weken kan bevatten. Soms wordt de keuze gemaakt hier periode 13 van te maken.
(G4 bevat het weeknummer)
=ALS(G4=53;12;ALS((G4-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((G4-1)/13;0)*13)=13;3;(AFRONDEN.NAAR.BOVEN((G4-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((G4-1)/13;0)*13)/4;0)))+AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((G4-1)/13;0)*3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan