Automatischinternetverbinding afbreken als je lang je PC niet gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik laat Yahoo, MSN en Kazaa draaien, en als ik weg ben, laat ik mijn PC aan staan. Als ik mijn PC een half uur niet gebruik, wordt de internetverbinding altijd zomaar verbroken. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo zou kunnen worden ingesteld. Tot een week geleden werd de Internetverbinding nooit zomaar verbroken.
Weten jullie misschien hoe dit probleem werd veroorzaakt? Bij Energiebeheer staat gewoon na 20 minuten de scherm af. Ik heb wel ZoneAlarm en Norton Antivirus.

Alvast bedankt!

Kij in internet exploren bij Extra/Internet opties bij verbindingen. Kies je gebruikte verbinding en klik op Instellingen. Kies op het vervolg scherm op Eigenschappen en kies op het volgende scherm op hwet tabblad Kieze. Staat daar soms de keuze "Verbinding verbreken als deze niet meer nodig is" aangevinkt?

Nope, ik heb kabelverbinding (@Home). Toch bedankt voor je antwoord.

Het je voor je computer misschien energiespaarprogramma's aanstaan?
Uitschakelen harde schijf, slaapstand en dergelijke.

Ga naar de eigenschappen van je LAN verbinding en dan zie je daar de netwerkkaartstaan (bovenaan) klik op de knop configureren en als je geluk hebt zie je op het eind een tabblad energiebeheer. Haal het vinkje weg dat de computer die kaart mag uitschakelen om energie te besparen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan