Automatiseren call registratiesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Bij mijn vorige werkgever was ik het volgende tegen gekomen.
Wanneer een medewerker een zogehete incident moest aanmelden, kon hij met 1 druk op de knop verschillende velden (binnen de internet explorer call registratiesysteem) automatisch in laten vullen. Nu heb ik eigenlijk nooit gevraagd hoe hij dit gedaan had maar ik bevind mij nu in een situatie waar dit ook gebruikt moet gaan worden. Hebben jullie enig idee hoe dit gedaan word en hoe ik dit kan realiseren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Welk programma/ web applicatie gebruik je/wil je gaan gebruiken?

Call programma's heb je in vele soorten en maten. Van SAP en HP Openview tot gratis programma's in Access en tegenwoordig ook steeds meer als Web applicatie oplossing. Elk vraagt/heeft een eigen maat oplossing (nodig) over het algemeen.

Ja het is nogal een volgens mij onbekende applicatie.
Het is in ieder geval web based, en het heet Magic TSD. Maargoed, wat betreft de web-based callreg applicaties lijkt het mij toch wel dat het redelijk overeenkomt met elkaar? En het programma dat ik wil gebruiken om het te laten automatiseren is mij dus ook een vraag, vandaar dat ik kijk of iemand hier weet welke applicatie ik daarvoor kan gebruiken.

http://www.infravision.com

Maar nu wil jij dus ook zo iets... Maar wat heb jij dan nu?
Web applicaties kunnen in ASPX, PHP, JAVA etc gemaakt zijn, de verschillen zijn behoorlijk groot hoor.

Laatst bewerkt:
Der zijn ook programmaś die muisklikken en toets aanslagen simuleren waardoor je een heleboel dingen automagisch kan laten gebeuren.
Pinitrec heeft een applicatie als Toolsworks en zo zullen er nog wel meer zijn.

Daarnaast kun je met VB ook veel Formulier gebaseerde webpaginaś automatisch vullen

Der zijn ook programmaś die muisklikken en toets aanslagen simuleren waardoor je een heleboel dingen automagisch kan laten gebeuren.
Pinitrec heeft een applicatie als Toolsworks en zo zullen er nog wel meer zijn.

Daarnaast kun je met VB ook veel Formulier gebaseerde webpaginaś automatisch vullen
Dat laatste klinkt mij als zeer aangenaam in de oren... heb je hier een voorbeeld van? Samples o.i.d. ?

(Zelf heb ik hem in Excel gemaakt)

Maak een userform, met een Microsoft webbrowser object (WebBrowser) en een knop (cmdButton)
Code:
Option Explicit

Dim WithEvents objDoc As MSHTML.HTMLDocument
Dim WithEvents objWind As MSHTML.HTMLWindow2
Dim WithEvents objFrm As MSHTML.HTMLFormElement
Dim objEvent As CEventObj

Private Sub cmdButton_Click()

Dim strURL As String
Dim Formname As String
strURL = "http://www.webpagina.nl" 'URL van de Webpagina die gevuld moet worden
Formname = "formpje" 'Naam van het formulier wat weergegeven word

WebBrowser.Navigate strURL
Do
   DoEvents
Loop Until WebBrowser.ReadyState = READYSTATE_COMPLETE

Set objDoc = WebBrowser.Document

If objDoc.forms(0).Name <> Formname Then
    'Acties die je wil als het formulier niet gevonden kan worden
Else
    Set objFrm = objDoc.forms(Formname)
        objFrm.item("pwd").Value = "waarde1" 'Item 1 uit het form wat gevuld moet worden
        objFrm.item("vpwd").Value = "waarde2" 'Item 2 uit het form wat gevuld moet worden
        'etc etc etc

objFrm.submit 'Formulier word verstuurd
    Set objFrm = Nothing

WebBrowser.Navigate strURL

txtUserID.Text = ""
    cmdReset.Enabled = False

End If

Set objDoc = Nothing

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.