• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatiseren en koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tismacfan

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Hallo,

Kan iemand mij op weg zetten om volgende zaken werken te krijgen.

1. Ik heb een exell document, waarbij alle gegevens van de klanten instaan.
Iedere klant heeft een dossiernummer

2. Ik zou nu in een totaal nieuw exell document een aantal documenten willen maken, waarbij ik gegevens als naam, adres telefoon etc nodig heb op te verwerken in een tekst, die worden opgehaald vanuit het eerste document.

Het liefst zou ik het als volgt zien werken, ik ga naar mijn 2de document en geef bijv daari bovenaan in het dossiernummer van de klant uit mijn eerste excel bestand, en dan worden de gegevens horende bij dit nummer opgehaald en verwerkt in mijn tekst.

Waarom 2 documenten zul je wellicht vragen, dat is gewoon omdat we de ingevulde documenten willen bewaren in het dossier van de map en onze klantenlijst centraal op de server staat.

Kan iemand me hierin wat wegwijs maken, aub

mvg
Pascal

Met een formule als volgt kan je een gegeven ophalen uit een gesloten bestand:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;'C:\Administratie\[adresssen.xls]Blad1'!$A$1:$G$100;2;0)

Waarin je zoekt naar de naam(B2) in het geslotenbestand(adressen.xls) in de directory(C:\Administratie) en je neemt daar uit de tabel(A1:G100) het gegeven uit kolom(2) 2 en (0) het moet over het correcte gegeven gaan.
Voor een verder gegeven wijzig je die 2 in bv 3 om een kolom op te schuiven.

Als je hier een beetje mee oefent wijst een en ander zich vanzelf uit.:)

Succes, Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan