Automatiseren in word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

corgasme

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
11
Hallo,

Ik ben een document aan het maken voor mijn werk waarin een aantal variabele zitten. Hiermee bedoel ik dat het gewoon een standaard formulier is waar voor ieder apart project slechts een aantal woorden/zinnen hoeven te worden veranderd.
Nu staan deze verspreid over heel het document, maar wat ik wil is al deze variabele (bijvoorbeeld het adres) bovenin het document zetten. Dat het vervolgens zodra het boven wordt aangepast in heel het document aangepast wordt.
Ik heb geen idee hoe dit moet en ik weet ook niet hoe ik me probleem moet omschrijven om op google te zoeken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, mocht het niet duidelijk genoeg zijn zeg het mij dan aub.

alvast bedankt.
 
Dit kan je doen met een kruisverwijzing. Maak eerst een tekstvak aan via de werkbalk formulieren. Bij de eigenschappen van het tekstvak vul je een naam in bij bladwijzer. In dit tekstvak vul je dus de tekst in die in je document moet komen.
Dan ga je naar naar de locatie in je document waar de tekst ook moet komen te staan. Hier ga je naar invoegen kruisverwijzing. Verwijzingstype: bladwijzer en hier zie je de bladwijzer naam staan. Klik hier op en druk op invoegen. Zodra je alle verwijzingen hebt gemaakt, ga je naar extra - document beveiligen. Zet beveiligingsopties op formulieren met eventueel een paswoord. Ik hoop dat dit is wat je zocht.
 
Oke dank je wel..
maar hoe doe ik dan een bladwijzer toevoegen aan het tekstvak?
 
Rechtermuisknop op het grijze tekstvlak en dan naar eigenschappen. Bij veldinstellingen kan je onder bladwijzer een naam opgeven.
 
Dit is wat ik krijg als ik op de eigenschappen van het veld druk.

attachment.php


Waar moet ik dan precies de bladwijzer naam invullen..is dat waar ik zelf opdrachtgever_naam heb ingevuld?
 

Bijlagen

  • eigenschappen.jpg
    eigenschappen.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 290
Heb je wel het tekstvak van het werkbalk formulieren gebruikt?? Je moet niet het tekstvlak gebruiken van de werkbalk tekenen.
 

Bijlagen

  • tekstvak.jpg
    tekstvak.jpg
    7,5 KB · Weergaven: 52
Dat staat er niet bij mij ik heb een andere versie..

attachment.php


Weet je ook waar het nu staat?
 

Bijlagen

  • eigenschappen.jpg
    eigenschappen.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 309
Ik heb het nu op een andere computer geprobeerd en daar lukt het wel.
Nu heb ik alleen nog 1 probleem.
Hoe verander ik dan gemakkelijk het woord. Als ik nu op het tekstvak druk dan selecteert die de hele zin en als ik dan de zin verander en ik vernieuw de bladwijzers dan staat er
Fout, bladwijzer niet gevonden
 
Je moet als je je document klaar hebt wel op document beveiligen drukken. ALs goed is krijg je dan nog een optie en hier moet je formulieren aanvinken. Als dit klaar is kan je in tekstvak je tekst zetten en dit wordt dan op elke positie die jij hebt aangegeven ook ingevuld. Je moet wel even op afdrukvoorbeeld drukken om deze wijziging te zien.
 
Kijk het probleem is nu dat als ik op beveiligen druk dan kan ik het tekst veld niet meer veranderen..
druk ik weer op beveiligen dan kan ik het tekstveld wel veranderen maar de rest niet meer

is dit goed?
 
Hier heb je een voorbeeld :

Rechtermuisknop op je balk boven en daar zie je formulieren bij staan. Deze moet je aanvinken. Ik denk dat jij het verkeerde tekstvak hebt gebruikt.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.doc
    23 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
oke dank je
nu doet die het eindelijk
nu heb ik nog 1 vraag..ik heb nu dat formulier maar die staat bovenin
als ik het dan uitprint wil ik dit natuurlijk niet aan klanten laten zien..het formulier.
Dat maakt niet uit want dan laat ik gewoon die ene bladzijde weg..alleen in het verslag zie ik dan in mijn index wel dat alles een bladzijde later begint..
dus de hoofdpagina is dan 1

weet jij of ik dat nog kan veranderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan