Automatiseren Tabel in Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

zquezie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Goede middag,

Hier even een vraagje over het automatiseren van gegevens uit een tabel.
Is het mogelijk als ik een artikelnummer ingeef dat hij automatisch de hele record vult met de correcte gegevens die uit een tabel komen.

nzmvck.png

Is dit mogelijk of is dit niet mogelijk?
Dit is bedoeld om sneller en efficienter formulieren te genereren.

Ja, dat is mogelijk. Maar dan moet je voor de artikelnummers wel een opzoeklijst maken, die is gebaseerd op de tabel met artikelen. In deze keuzelijst neem je dan alle velden op die je terug wilt zien op het formulier. Vervolgens zet je op de tekstvelden van het formulier een verwijzing naar de juiste kolom van de keuzelijst.
Voorbeeldje:
Je hebt een keuzelijst gemaakt met de naam cboArtikel. Hierin de volgende kolommen:
1 - ArtikelID
2 - ArtikelNaam
3 - ArtikelOmschrijving
4 - ArtikelPrijs.

Op het formulier zet je dan op de tekstvakken deze Besturingselementbron:
txtArtikelNaam: =cboArtikel.Column(1)
txtArtikelOmschrijving: =cboArtikel.Column(2)
txtArtikelPrijs: =cboArtikel.Column(3)

Sorry voor de late respons maar ik ben pas terug uit vakantie.

Toch nog een kleine vraag, is het ook mogelijk om artikelomschrijving, UM en vervoerscategorie aan elkaar te linken en dan nog eens aan Itemnummer om zo maar 1 keer te moeten klikken om heel de lijn ineens te vullen.

Zodat enkel het aantal stuks nog moet ingegeven worden.

Dat zou geen probleem moeten zijn als je de gegevens kunt koppelen aan de keuzelijst die je hebt gemaakt voor het Itemnr. Is dat overigens gelukt?

Dat is gelukt idd, maar hoe kan je dan die gegevens automatisch laten invullen?

Dit is wat we nu hebben:

2mhflnm.png

Enkel het koppelen is nog niet gelukt, moet ik misschien ook die gegevens laten opzoeken in andere tabellen om ze daarna te linken?

Kijk eens naar het Orderformulier in de noordenwind voorbeelddatabase.
Daar wordt toegepast wat jij vraagt (artikelgegevens automatisch vullen).

Aan jou de uitdaging om eea zelf proberen te begrijpen en vervolgens zelf te vertalen naar jouw situatie.

Tardis

Ik heb het anders opgelost, namelijk met een query om het zo te genereren naar een rapport waaruit je dan de verzendlijsten kan afdrukken ;)

Bedankt voor de hulp !

Mvg
Zquezie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan