Automatiseringsfout (Fout 440)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Dag iedereen,

Ik heb in Excel (Office 2003) een analyse gemaakt met 4 userformen en veel vb-codes. Ik krijg echter telkens de volgende melding (meestal krijg ik de melding als ik via VB Userform1 afsluit en Userform2 open):

Code:
Fout -2147417848 (80010108) tijdens uitvoering:

Automatiseringsfout
De verbindingen van het aangeroepen object met de cliënts zijn verbroken.

Als ik op Foutopsporing klik krijg ik sluit Excel zich af met de melding:

Code:
Er is een fout opgetreden in Microsoft office Excel en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak. 

Vervolgens kun je ervoor kiezen om je werk te herstellen en of je een foutenrapport wilt verzenden.

Als ik in de Foutmelding op Help klik krijg ik de volgende uitleg:

Code:
Automatiseringsfout (Fout 440)

Als u toegang probeert te krijgen tot automatiseringsobjecten kunnen specifieke fouten optreden. Voor deze fout zijn de volgende oorzaak en oplossing mogelijk: 

Er is een fout opgetreden tijdens de uitvoering van een methode of bij het ophalen of instellen van een eigenschap van een objectvariabele. De fout is gemeld door de toepassing die het object heeft gemaakt. 
Controleer de eigenschappen van het object Err om de bron en de aard van de fout te bepalen. Probeer ook eerst de instructie On Error Resume Next gebruiken vóórdat u de toegangsinstructie uitvoert. Controleer vervolgens onmiddellijk na de toegangsinstructie op fouten. 

Selecteer voor aanvullende informatie het desbetreffende item en druk op F1 (in Windows) of op HELP (op de Macintosh).

Ik kan hier echter niks mee. Weet iemand waar bovenstaande melding door veroorzaakt kan worden of hoe ik de oorzaak van de fout kan achterhalen?

Mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik het.

Alvast bedankt!

Groet, Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan