• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatiseringsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds met 1 Excel bestand.
Als ik een macro wil laten lopen via het lint (Ontwikkelaars, macro) dan krijg ik de foutmelding "Automatiseringsfout".
Start ik de Macro middels F8 en dan dan F5 krijg ik geen foutmeldingen.
en als ik de Macro achter een knop hang loopt deze ook fouloos
in de help staat "Automatiseringsfout (fout 440)"
on error resume next welke als mogelijke oplossing staat beschreven in de help werkt helaas niet.

Heeft iemand tips en/of uitleg

alvast bedankt voor de moeitefoutmelding.png

Laatst bewerkt:
Ik heb het vaker gezien dat bepaalde macro's niet vanaf alt+F8 gestart kunnen worden, maar wanneer weet ik niet meer. Alt+F8 is sowieso niet zo heel handig om een macro te starten, zet een knop op een blad of op het lint.

Je kunt vast wel nagaan welke regel deze melding veroorzaakt.

Het toch niet een andere macro met dezelfde naam in een andere module ?

Hij loopt niet vast op een regel, tenminste niet dat ik kan zien. Ik zal ook eerst informeren of de gebruiker dit probleem thuis ook heeft

zet in de macro onderbrekingspunten of 'stop'.

het gebeurd niet alleen bij dit bestand bijna elke macro in elk excel bestand op mijn pc geeft een automatiseringsfout als ik een macro via het lint wil starten zonder dat zichtbaar wordt in welke regel het fout gaat. (deze methode gebruik ikzelf nooit dus geen idee of dit door het laatste bestand komt, al dacht ik dit wel in eerste instantie).

Wat heb ik tot nu toe gedaan: Office pakket hersteld via programma en onderdelen, systeem herstel uitgevoerd. maar niks mag helpen wat ik nog wil gaan doen om Office opnieuw te installeren of als er nog andere suggesties zijn ??

Kijk eens welke addins geladen zijn.
Schakel die 1 voor 1 uit en test of de fout blijft optreden.

alles uitgeschakeld maar niet het gewenste effect, ik wacht nog op antwoord van de originele gebruiker of hij thuis ook hetzelfde probleem heeft.
addin 1.jpg

Office opnieuw installeren deed ut um .... dacht ik althans
tot ik analyses toolpak weer aan gevinkt had of analysis toolpak-VBA aanvinkte hierna weer de melding automatiseringsfout.
maar als ik deze 2 invoegtoepassingen uitzet werkt het wel om de macro via het lint te starten ...

Laatst bewerkt:
Zo, dan zijn wij in ieder geval ook weer een stuk wijzer.

Alles opnieuw geinstalleerd En het werkt, rest mij een ieder te bedanken voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan