automatishe back-up op externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

David Axel

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Hoe kan ik op eenvoudige wijze automatisch back-ups maken van mijn bestanden op de externe harde schijf??

welk besturingssysteem. wat voor backup (kopie, volledig systeem,.....)

graag meer info alvorens hier op ingegaan kan worden

Ben zelf gecharmeerd van Cobian Backup, kan je zelf goed configureren.

Erik

Cobian backup

Je kan dit programma gratis downloaden. Na installatie kan je precies aangeven wat je gebackupt wil hebben en waar de backup naar toe geschreven moet worden. Ook kan je instellen of dit op een bepaalde tijd moet gebeuren of altijd automatisch bij opstarten van je pc.
Je kan gebruik maken van een incremental backup: de 1e keer wordt alles wat je geselecteerd hebt gebackupt (duurt lang) daarna alleen nieuw toegevoegde of gewijzigde bestanden (dit gaat heel snel).
Het wijst zichzelf eigenlijk wat je in moet stellen; zoniet geef een seintje.

succes, Erik

autom. back-up op ext. HD

Kan dit ook op een voor mij misschien nog wat duidelijker?

b.v.d.

ntbackup

je zou eventueel ook nog gebruik kunnen maken van de ingebakken backup software van windows xp zelf.

Als je Windows xp professional hebt is dit al geinstalleerd, met windows xp home zal je dit nog moeten installeren.

op de volgende site staat een vrij uitgebreide uitleg over het gebruik van dit programma.

http://pcgids.net/beveiliging/12-ntbackup.html

Tijdens het kiezen van de bestanden staat onder "deze computer" ook een optie "System state" dit is een groot deel van je instellingen van de computer zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan