• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatsche handelingen laten verrichten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Handelingen kun je achter een macro zetten .
Een macro kun je weer aanroepen met een toetsen combinatie.

Er zijn een groot aantal standaard toetsen combinaties die kun je niet gebruiken/veranderen.

http://www.sneltoetsen.com/sneltoetsen_excel.html
Hier staan een groot aantal van die combinaties.

Je kunt macro's maken die de handelingen verrichten.
Aan die macro's kun je dan een sneltoets toekennen.
Dus ja, dat is mogelijk.

*botsing met popipipo

popipipo, opnieuw bedankt voor de flitsende reactie!!!!!!!!!
Edmoor, U bent ook bedankt ;-)
Ik ga mij eens even verdiepen in de macro's. Dat gaat wel wat lastig worden want heb daar nooit eerder in moeten neuzen :-).

goede avond!!!

VBA / macro's zijn niet mijn sterkste kanten van excel .
Hier moet ik dus verstek laten gaan.

popipido, bedankt voor de reactie.
U heeft mij al meerdere malen ongelooflijk goed geholpen!
Daar heb ik veel van geleerd!

ik hoop dat ik hier op deze site nog een superbrein als U leer kennen.
Ook al is het anomiem is het mij zeer aangenaam U hierop ontmoet te hebben ! :-)

Laatst bewerkt:
Begin met een basisboek over VBA, bijv."VBA voor dummies'.
Gewoon van voor naar achter doornemen. Dan heb je een (kleine) indruk wat allemaal kan.

Dezelfde vraag heb je ook gesteld op worksheet.nl dat mag maar het is niet netjes tegenover de helpers die op meerdere fora actief zijn in de secties van Microsoft Office.

Je hoeft niets te verwijderen. Maar hou de helpers op de hoogte betreffende de voortgang hier of bij worksheet.nl. Zoals gezegd het is geen doodzonde maar helpers willen graag weten waar ze aan toe zijn, zodat ze geen dubbel werk verrichten.

Ik engageer mij dit zo te communiceren. Sorry voor het ongemak. Had daar niet bij stil gestaan :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan