automatsiche mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Hallo lezers,

Ik woon in een appartement waar wij met z'n allen de gemeeenschappelijke ruimtes poetsen. Iedere 2 weken zijn 2 bewoners aan de beurt om te poetsen. Ik ben degene die de planning daarvan maakt. Velen vergeten hun poetsbeurt die aan het begin van het jaar is afgesproken. Wat ik wil is met outlook elke 14 dagen automatisch een herrinneringsmail verzenden aan diegenen die in die week de poetsbeurt hebben. Ik zou niet weten hoe ik dit in outlook moet realiseren. Wie kan mij helpen

Typ in het zoekvak van de Helpfunctie van Outlook eens

bezorging uitstellen

wat je daar aan verschillende opties gaat lezen komt in de buurt van je wens, al is het niet voor de volle 100%.
Zo zijn er wat 'spelregels' als je gebruik maakt van mail volgens imap op pop, spelregels die weer niet gelden als je op andere wijze je mail ontvangt en laat bezorgen. Daarom teveel om te typen, wat ik zeer zeker ook niet ga doen omdat het uitgebreid wordt beschreven in de 'help' in Outlook.

Laatst bewerkt:
gast0225,

Bedankt, wel een beetje laat van mijn kant. Maar ik heb het werkend.

Voor mensen die een soortgelijk probleem hebben als het jouwe...... kun je kort aangeven hoe je het hebt opgelost?

Oplossing waar ik voor gekozen heb is:
Mail maken voor personen die hem moeten ontvangen. Tijdens aanmaken van mail heb je de mogelijkheid om in de menubalk voor "(extra) opties" te kiezen. als je hier op klikt wordt de werkbalk "opties" geopend. Hier kun je kiezen voor de "bezorging uitstellen" In het het dialoogvenster dat vervolgens verschijnt kun je instellen "niet bezorgen voor" datum en tijd . Nadeel de computer moet dan rond het gekozen tijdstip wel regelmatig aanstaan met outlook geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan