• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automische invullen van factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

EVE87

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2024
Hallo,

Ik zou graag bij het invullen van de klantnaam op mijn factuur, dat automatisch de gegevens met bv klantnummer, adres en btw nummer worden ingevuld... Ik heb al zoveel geprobeerd met vert.zoeken, maar het lukt mij niet...
Kan iemand mij helpen?

in bijlage de file...

Dankjewel alvast

Bijlagen

JA inderdaad... maar ik als ik dan deze formules ingeef in in officiele excel, dan krijgt ik steeds in het vak deze foutmelding: 1731594668317.png

Ik denk dat ik het zie... je hebt de naam naar de eerste kolom geplaatst...

Welke Excel versie heb je, 2019, ms365?

En hoe bekom ik, als er bijvoorbeeld geen BTW nummer is, dat het veld leeg blijft? Nu komt er een '0' te staan

Zo?
En je kunt beter op klantnummer zoeken, want als er twee dezelfde naam hebben.

Bijlagen

Zet het celformaat op 0;-0;; en er zal nooit een 0 te zien zijn.

Zorg ook voor dezelfde benamingen in de verschillende tabbladen:
Woonplaats vs gemeente
Straat + nr. vs adres

Dankjewel iedereen!
Zou iemand nog weten hoe je een volgnummer kunt maken?
Dus dat telkens het factuurnummer ééntje optelt wanneer je het document hebt opgeslaan?

Een andere oplossing is om het factuurnr afhankelijk te maken van datum en tijd dan hoeft er niet gekeken worden naar eerdere factuurnrs.
17 nov 2024 13: 30 uur zou dan worden:

2411171330

Kun je ook duidelijk herleiden van wanneer de factuur is.

Klopt, had ik ook aan gedacht, maar dat is te verwarrend voor mijn boekhouding... ;-)

Ik dacht dat ik dit kon doen met de functie van nu()+001 in combi met tekst samenvoegen? maar ik geraak er niet aan uit.

PHP:
=TEXT(NU();"jjjjmmdduumm")
Probeer het hier eens mee

PHP:
=TEXT(vandaag();"jjjjmmdd")&TEXT(E1;"000")

Of dit met in cel E1 het volgnr.

Klopt, had ik ook aan gedacht, maar dat is te verwarrend voor mijn boekhouding... ;-)
En tevens in strijd met de regels van de Nederlandse belastingdienst. Factuurnummers dienen een doorlopende reeks te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan