Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Zie -> https://www.belastingdienst.nl/wps/...tratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/Daar was ik niet mee bekend.
Ik sla mijn facturen op in PDF onder één en dezelfde map. de facturen hebben de naam van het boekjaar_factuurnummer (bv: 2025_001)We kunnen hier nog veel oplossingen aanbieden maar allereerst moeten we weten hoe de facturen opgeslagen worden (pdf, xlsx), hoe de bestandsnaam wordt gevormd, hoe het factuurnummer opgebouwd wordt.
Eens we hierop een antwoord krijgen kunnen we méér gerichte oplossingen geven.
Is VBA inderdaad een optie? (alhoewel ik betwijfel of het anders kan, ik laat graag mijn ongelijk bewijzen)
Sub SaveAsPdf()
Dim fPath As String
fPath = "D:\"
fName = fPath & FacNumber(fPath)
Sheets("Factuur").UsedRange.ExportAsFixedFormat 0, fName
End Sub
Public Function FacNumber(Path As String) As String
Dim x
On Error Resume Next
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
For Each fl In .getfolder(Path).Files
fName = .getbasename(fl)
x = Application.Max(x, Split(fName, "_")(1))
Next
End With
If IsError(x) Then x = 1 Else x = x + 1
FacNumber = Year(Now()) & "_" & Format(x, "000")
End Function
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.