• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automische invullen van factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar was ik niet mee bekend.

Eentje met vba.
Ben geen vba deskundige maar dit een beetje aangepast uit een ander bestand.

Bijlagen

We kunnen hier nog veel oplossingen aanbieden maar allereerst moeten we weten hoe de facturen opgeslagen worden (pdf, xlsx), hoe de bestandsnaam wordt gevormd, hoe het factuurnummer opgebouwd wordt.
Eens we hierop een antwoord krijgen kunnen we méér gerichte oplossingen geven.
Is VBA inderdaad een optie? (alhoewel ik betwijfel of het anders kan, ik laat graag mijn ongelijk bewijzen :) )

Ik werk daarom met een los INI-bestand. (snel te openen en te bekijken)
De functies: GetPrivateProfileString en WritePrivateProfileString gebruik ik om per klant laatste nummer op te halen, met 1 te verhogen en weer weg te schrijven.
Je kunt dit natuurlijk met/in diverse bestanden doen.
Basis is om je factuur vanuit een sjabloon te starten.
In je sjabloon heb je wat variabelen, zoals de naam van je stuurbestand, opslagplaatsen etc., gedefinieerd.
Dus ja, werken met VBA.

In België evengoed zo.

We kunnen hier nog veel oplossingen aanbieden maar allereerst moeten we weten hoe de facturen opgeslagen worden (pdf, xlsx), hoe de bestandsnaam wordt gevormd, hoe het factuurnummer opgebouwd wordt.
Eens we hierop een antwoord krijgen kunnen we méér gerichte oplossingen geven.
Is VBA inderdaad een optie? (alhoewel ik betwijfel of het anders kan, ik laat graag mijn ongelijk bewijzen :) )
Ik sla mijn facturen op in PDF onder één en dezelfde map. de facturen hebben de naam van het boekjaar_factuurnummer (bv: 2025_001)
Kan je me hiermee veder helpen?

@EVE87
Tip:
Laat eens je voorbeeld zien zoals je het nu hebt. Dus geen plaatje/foto.
Ik garandeer je dat je dan al heel vlug geholpen wordt.
Nu is het helaas alweer, gissen.

Je maakt wat en vervolgens hoor je weken niets meer, dan ben je er even mee bezig en vervolgens weken later moet je weer opnieuw beginnen.

Zoiets zou kunnen werken. Wijzig nog wel de bladnaam indien nodig, alsook het pad.
Code:
Sub SaveAsPdf()
    Dim fPath As String
    fPath = "D:\"
    fName = fPath & FacNumber(fPath)
    Sheets("Factuur").UsedRange.ExportAsFixedFormat 0, fName
End Sub

Public Function FacNumber(Path As String) As String
    Dim x
    On Error Resume Next
    With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        For Each fl In .getfolder(Path).Files
            fName = .getbasename(fl)
            x = Application.Max(x, Split(fName, "_")(1))
        Next
    End With
    If IsError(x) Then x = 1 Else x = x + 1
    FacNumber = Year(Now()) & "_" & Format(x, "000")
End Function

Probeer deze facturatietool eens je kan je factuur mailen printen kortom het doet van alles wat je wilt.
Tevens worden je facturen per kwartaal opgeslagen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan