autonummer ms outlook 2007 contactlijst tbv ms access

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
In MS Outlook 2007 heb ik een contactenlijst van mijn klanten. Deze contactenlijst kan ik in importeren en automatisch linken in een tabel van mijn MS Access 2007 orderverwerkingssysteem. Echter, ik kan deze klantenlijst niet goed gebruiken, omdat MS Outlook niet automatisch een uniek ID wordt gegenereerd. Anders gezegd: ik kan dit nummer niet achterhalen. In MS Outlook bestaat wel een veld customerID, maar dit veld moet je handmatig invullen. Het is niet mogelijk om een autonummer aan deze customerID toe te kennen. Het is voor mij geen optie om handmatig een customerID aan te maken, omdat de kans groot is dat er dubbele nummers gaan ontstaan. Daarnaast werken er ook meerdere mensen in de database en zij kunnen niet zien wat het laatste nummer is.

Het verbaast mij dat er niet automatisch een generiek nummer in MS Outlook wordt gemaakt/zichtbaar is. De database achter de MS Outlook contactlijst is mijn inziens toch ook opgebouwd uit regels. Dus het zou mij verbazen als er Microsoft zelf achter de schermen geen authentiek nummer voor iedere regel opmaakt. Dit nummer zou toch te achterhalen moeten zijn. Wie kan mij helpen?

Alvast hartelijk dank voor je medewerking!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan