• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autonummering in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

janss028

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Ik ben met excel aan het stoeien en heb een Userform gemaakt die een rij wegschrijft in excel. Nu wil ik graag dat iedere rij een uniek nummer krijgt. Is dit mogelijk en kan dat in het Userform geregeld worden?

Gr
Ron

Ik ben met excel aan het stoeien en heb een Userform gemaakt die een rij wegschrijft in excel. Nu wil ik graag dat iedere rij een uniek nummer krijgt. Is dit mogelijk en kan dat in het Userform geregeld worden?

Gr
Ron

Er zijn verschillende manieren voor.
Je zou bijvoorbeeld een textbox met een nummer kunnen vermelden en deze steeds met 1 laten verhogen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Lijkt me een goed idee, maar kun je me zeggen hoe ik dat dan regelen?

Gr
Ron

Volgens mij heeft iedere rij in Excel al een uniek nummer.

Elk rij nummer is toch al uniek?
Het zou dan toch ook kunnen met :
Code:
=ALS(B1="";"";Rij()
of als je een wat langer nummer wilt hebben:
Code:
=ALS(B1="";"";Rij()+1000

Succes,
Martin

Elk rij nummer is toch al uniek?
Het zou dan toch ook kunnen met :
Code:
=ALS(B1="";"";Rij()
of als je een wat langer nummer wilt hebben:
Code:
=ALS(B1="";"";Rij()+1000

Succes,
Martin

Klopt, maar TS werkt met een Userform, dus VBA.

Overigens ben je enkele haakjes vergeten.

Code:
=ALS(B1="";"";Rij()[COLOR="Red"][B])[/B][/COLOR]

Code:
=ALS(B1="";"";Rij()+1000[COLOR="Red"][B])[/B][/COLOR]

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,
Ik ben een leek wat VBA betreft maar ik heb een Userform gemaakt zoals onderstaand userform.jpg
Als ik deze opsla wordt die wegschreven in excel: zie excel.jpg.
Nu zou ik graag in kolom K een nummer krijgen. die automatisch ophoogd. Dus steeds als ik een rij toevoeg via het formulier moet in kolom K opgehoogd worden. Zie voorbeeld: voorbeeld.jpg

Alvast bedankt voor jullie gereactie en medewerking.
Gr
Ron

Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende manieren.

1. Een tekstveld toevoegen aan de userform en de waarde in die tekstveld steeds met 1 verhogen.
2. Zoeken naar de hoogste waarde in de K-kolom en deze met 1 verhogen.
3. Een formule in de K-kolom plaatsen die pas een waarde toont als de andere gegevens zijn ingevuld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Mijn voorkeur gaat uit naar voorbeeld 1.
Dit heb ik geprobeerd te maken maar lukt me niet. Zou jij er eens naar kunnen kijken en aanvullen?
Bekijk bijlage ron.zip

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
In je bestand heb ik de nummering geplaatst.

- Het nummer wordt automatisch ingevuld (hoogste waarde in K-kolom + 1)
- Het nummer is niet aan te passen tijdens het runnen van de userform (Locked = True)
- Nadat op Opslaan is geklikt wordt het nummer automatisch met 1 verhoogd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

dat is hem helemaal.
Hartelijk dank voor je aanvulling en reactie.

Gr
Ron

Hoi janss028,

Ik heb je uitwerking even zitten bekijken en heb nog een paar aandachtspuntjes voor je:
  • Misschien is het handig om een kalendertje in te voegen bij het datum-veld. Dan kan de gebruiker in die kalender een datum kiezen (deze control is toe te voegen door in VBA te kiezen voor Extra -> Extra besturingselementen -> Microsoft date and time picker control). Het besturingselement wordt toegevoegd aan de lijst met besturingselementen die je al hebt om je form uit op te bouwen.
  • Een dag heeft maximaal 24 werkbare uren, ik kan nu alles invullen wat ik maar wil
  • Ik kan nu ook lege taken of projecten kiezen, het lijkt me dat iemand altijd een geldig project zal moeten kiezen

Dit zijn dingen die mij even snel opvielen, maar volgens mij niet onbelangrijk zijn.

Hallo Vinnie,

Bedankt voor je aanvulling. Ik zal ze meenemen. Dit is een eerste opzetje en zal nog aan veranderingen onderhevig zijn.

gr
Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan