Autonummering op basis waarde in ander veld in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

williamjr007

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Goeie middag,

ik heb een query die volgende data weergeeft

qry.jpg

Graag had ik een berekend veld toegevoegd die elke rij nummert, maar telkens per nieuwe code in de eerste kolom opnieuw van 1 begint te tellen.
Dus in dit concrete geval zou ik dit willen bekomen:

qry2.jpg

Is dit mogelijk?

Bedankt!

Bedankt voor de tip, maar in een Access-forum hoef je zeker geen excel koning te zijn ;)

Ik vrees dat jouw werkwijze niet werkt in access maar toch bedankt om mee te denken!

Nee, dat gaat je inderdaad niet veel verder helpen :). Ik heb, voor het gemak, van je detailtabel uit de andere vraag een aparte tabel gemaakt (je queries missen de noodzakelijke velden om het nummer te genereren) en daar een autonummerveld ID aan toegevoegd. Dat heb je namelijk nodig. Of een uniek datumveld, dat mag ook. Probeer maar eens uit:
Code:
SELECT a.code_laagstse4_nacht, a.LAF95, a.LAF50, Count(1) AS VolgNummer
FROM Test AS a, Test AS b
WHERE (((a.ID)>[b].[ID]) AND ((b.code_laagstse4_nacht)=[a].[code_laagstse4_nacht]))
GROUP BY a.code_laagstse4_nacht, a.LAF95, a.LAF50
ORDER BY a.code_laagstse4_nacht, Count(1);

Nee, dat gaat je inderdaad niet veel verder helpen :). Ik heb, voor het gemak, van je detailtabel uit de andere vraag een aparte tabel gemaakt (je queries missen de noodzakelijke velden om het nummer te genereren) en daar een autonummerveld ID aan toegevoegd. Dat heb je namelijk nodig. Of een uniek datumveld, dat mag ook. Probeer maar eens uit:
Code:
SELECT a.code_laagstse4_nacht, a.LAF95, a.LAF50, Count(1) AS VolgNummer
FROM Test AS a, Test AS b
WHERE (((a.ID)>[b].[ID]) AND ((b.code_laagstse4_nacht)=[a].[code_laagstse4_nacht]))
GROUP BY a.code_laagstse4_nacht, a.LAF95, a.LAF50
ORDER BY a.code_laagstse4_nacht, Count(1);

Hmm, dat snap ik niet helemaal. Moet ik deze code dan ingeven in het SQL scherm?
Probleem is dat ik die data reeds uit twee andere query's haal en en er gewoonweg eigenlijk geen uniek veld is.
Bij wijze van test heb ik een uniek veld meegeladen ([Unieke code]), dus heb ik in jouw code (a.ID) vervangen door (a.Unieke code).

Toch krijg ik steeds een foutmelding
Screenshot_1.jpg (en ja, het veld [Unieke code] is echt een uniek veld).

Misschien zie ik iets over het hoofd?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
En wat is het nut van het volledig quooten van een berichtje, zonder er zelfs iets aan toe te voegen? Graag weghalen voordat de moderator het doet :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan