autonummering probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

Ik kom er niet uit.
Ik heb een tabel met daarin o.a. het veld achternaam
De tabel is op achternaam gesorteerd.
Ik moet hier,voor het versturen van acceptgiro's, nu een autonummeringsveld aan toevoegen.
Dit lukt allemaal wel, maar wanneer ik dit gedaan hebt is de tabel niet meer gesorteerd.
Probleem ontstaat nu bij het opnieuw op achternaam sorteren; dan springt de autonummering door elkaar heen.

Wie weet hoe ik de autonummering netjes synchroon laat oplopen met de achternaam.

in de bijlage vinden jullie een, welliswaar, uitgeklede versie.

Bijlagen

Hoi,

Het principe van een autonummeringsveld is anders dan wat jij wilt. Een autonummering zou in jouw geval alleen werken wanneer je de records er ook stuk voor stuk in die volgorde invoert, dat is niet aan te raden omdat je dan ook met het probleem zit wanneer er 1 bijkomt, je telling moet opschuiven. Dit kan met een autonummering niet.

Wat je beter kunt doen is een numeriek veld toevoegen en de nummering zelf bijhouden. Bouw er iets omheen om de nummers door te schuiven wanneer je er 1 in het midden zet. Het is lastig om naam/nummer te blijven sorteren.

Het later toevoegen van een autonummering gaat fout omdat access die nummers toevoegd aan de hand van het eerste record dat is aangemaakt òf op de eerste index die hij vindt.

Succes

Hoi Harry,

bedankt voor je reactie.

Het is me nu duidelijk waarom het met autonummering niet lukt.
Is er ook een mogelijkheid om het nummerieke veld automatisch met één te verhogen bij het invoeren van een nieuw lid?

Koenie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan