hoi
Ik heb een tabel waar ik facturen mee maak.
Deze is gekoppeld aan een tabel waar ik mijn orders mee maak.
Ik laat de tabel facturen met autonummering een factuurnummer aan maken.
Gaat er iets fout in het systeem dan ben ik een factuurnummer kwijt.
Dit mag niet gebeuren omdat facturen opvolgend moeten zijn en er geen nummers mogen ontbreken.
Ik weet dat er geen mogelijkheid is om de autonummering te beinvloeden. daarom ben op zoek naar een andere methode.
bv een nummerieke veld wat automatisch wordt opgehoogd. Dit zou kunnnen door in het voor laatse record te lezen en daar 1 bij op te tellen.
Is dit mogelijk?
kan je de tabel beinvloeden met standaard waarde?
hier kan je formules kwijt, welke formule zal ik moeten gebruiken. stel ik heb veld [autonummer(ex factuurnummer] [factuurnummer],[ordernummer],[factuurdatum]
al vast bedankt
marc
Ik heb een tabel waar ik facturen mee maak.
Deze is gekoppeld aan een tabel waar ik mijn orders mee maak.
Ik laat de tabel facturen met autonummering een factuurnummer aan maken.
Gaat er iets fout in het systeem dan ben ik een factuurnummer kwijt.
Dit mag niet gebeuren omdat facturen opvolgend moeten zijn en er geen nummers mogen ontbreken.
Ik weet dat er geen mogelijkheid is om de autonummering te beinvloeden. daarom ben op zoek naar een andere methode.
bv een nummerieke veld wat automatisch wordt opgehoogd. Dit zou kunnnen door in het voor laatse record te lezen en daar 1 bij op te tellen.
Is dit mogelijk?
kan je de tabel beinvloeden met standaard waarde?
hier kan je formules kwijt, welke formule zal ik moeten gebruiken. stel ik heb veld [autonummer(ex factuurnummer] [factuurnummer],[ordernummer],[factuurdatum]
al vast bedankt
marc