Autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hallo

Ik heb een tabel in mssql met een kolom 'sid' met autonummering. Ik heb hierin 2 rijen gemaakt, en de eerste rij weer verwijderd. Nu dacht ik dat de waarde van 'sid' van de tweede rij automatisch naar 1 gewijzigd zou worden aangezien dit dan toch de eerste rij zou worden, maar dat is niet gebeurt, deze blijft op 2 staan. Via het UPDATE statement kan ik deze waarde ook niet wijzigen. Hoe kan dit wel?

Dit blijkt dus bij database het geval te zijn, ik heb hetzelfde probleem met acces en weet ook niet hoe dit op te lossen.

Geplaatst door JeroenE
Dit blijkt dus bij database het geval te zijn, ik heb hetzelfde probleem met acces en weet ook niet hoe dit op te lossen.

Bij Acces is dit op te lossen. Verbreek,als je relaties hebt tussen tabellen,deze.
Verwijder je primaire sleutel en save de tabel. Open daarna die tabel en maak een exacte primaire sleutel aan. Uiteraard op autonmummering zeten. Maak daarna terug je relaties aan. Dan zou dit ok moeten zijn. Maar of dit hetzelfde is mssql weet ik niet, maar ik denk van wel, aangezien het van dezelde familie is.

Ik heb het opgelost door de value 'numeric' tewijzigen in iets anders, dan aan te passen, en dan deze waarde weer op 'numeric' te zetten. Nu is het wel aangepast.

Geplaatst door vanzwam
Bij Acces is dit op te lossen. Verbreek,als je relaties hebt tussen tabellen,deze.
Die relaties zijn er niet voor niets :confused:
Wijzig dan eerst rij(en) in de tabel die verwijst naar de andere tabel. Hiervoor moet je wellicht eerst even een rij toevoegen aan de tabel waarnaar verwezen wordt. Maar relaties verwijderen, hmz.
[...] aangezien het van dezelde familie is.
Op welke familie doel je hier ?
Geplaatst door Linto
Ik heb het opgelost door de value 'numeric' tewijzigen in iets anders, dan aan te passen, en dan deze waarde weer op 'numeric' te zetten. Nu is het wel aangepast.
Dan lijkt het me dat je je UPDATE query simpelweg verkeerd had opgebouwd. Wellicht quotes gebruikt voor een numerieke waarde ? Dat slikt Access niet (hoort-ie ook niet te slikken).

Geplaatst door JPeetje
Die relaties zijn er niet voor niets :confused:

Die relaties maak je dan toch opnieuw. Is veel minder werk dan op uw manier en het werkt ook.:)

Geplaatst door vanzwam
Die relaties maak je dan toch opnieuw.
Verwijder iets te veel of voeg iets te veel toe en die relaties zijn dan niet meer opnieuw maakbaar. Dan moet je eerst je veranderingen weer terugzetten. En aangezien ~75% van de fouten in een applicatie valt te wijten aan menselijke domheid: als jij als administrator vervolgens gaat prutsen met de relaties van een database kun je er van opaan dat er iets fout gaat.
Is veel minder werk dan op uw manier en het werkt ook.:)
Maar met mijn manier is de kans dat er iets fout gaat veel lager :)

Zeg maar 'jouw'.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan