• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Wie weet hoe ik eenvoudig de waarde van een cel kan verhogen bij het openen van een nieuw werkblad op basis van een sjabloon voor het maken van rekeningen.

Bij het opmaken van een factuur moet deze worden voorzien van een factuurnummer volgend op de vorige factuur. Alles wordt bewaard in een vaste map.

Groet,
deSmid.

Hallo,

Subafdrukken()
b.v. Range("A1")=Range("A1")+1
End Sub

Gr Justes

Natuurlijk eerst uitproberen voordat ik reageer natuurlijk, in ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Is het nu zo dat de volgende keer het nummer van de vorige factuur het nummer 1 verhoogd is? Misschien is dit een overbodige vraag, ik zal eerst even kijken wat er gebeurt.

Grt,
deSmid.

Deze site geeft uitleg over Facturen in Excel met downloaden van de bestanden.

Vanaf 4 begint men met Factuurnummer aanpassen. Het factuurnummer wordt opgeslagen in een tekstbestand. Het tekstbestand heet FactuurNummer.txt en is te vinden in de map waarin standaard alle werkbladen van Excel worden

http://www.microsoft.com/netherland...tratie/factureren/factureren_met_excel_1.aspx

Factureren met Excel (1)
Factureren en meer met Excel (2): automatisch ophogende factuurnummering
Factureren en meer met Excel (3): BTW-vermeldingen en -uitsplitsing en debiteurenbewaking
Factureren en meer met Excel (4): grafisch duplicaat voor archivering en e-mail

Pierre

Voor het Debiteuerennummer : Plak deze formule in N16
=VERT.ZOEKEN(Klantnummer;Klanten;2)

Druk op Alt F11
Open modules=> module 1
En verwijder in: Public Sub NieuweFactuurStarten()
De regel: Range("Debiteuerennummer") = ""

Als je nu een nieuw factuur maakt verschijnt het debiteuennr. wel automatisch
Als je dan toch bezig bent, verwijder in L16 gelijk een "r" van Debiteurrnr.

Laatst bewerkt:
Precies wat ik bedoel, vandaar mijn opmerking dat alles in dezelfde map staat. Gebruik van een tekst bestand was me vaag wel bekend, maar niet hoe dit goed te gebruiken.

Tot zover weer prima en kan weer verder met mijn werkblad.

Groet,
deSmid. :thumb:

En ook dit werkt perfect. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan