Autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ervell

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Ik heb een zelfgebouwde data base een jaar gebruikt. Nu wil ik voor 2007 hetzelfde raamwerk gebruiken dus ik heb de database hernoemd en men leeg gegooit. Hoe krijg ik nu de Autonummering zover dat die weer bij 1 begind

Ervell

het snelste is denk ik de kolom te verwijderen en dan terug te plaatsen.

groeten,

steven

Maak een nieuwe database. Importeer alle tabellen ed.. van de oude naar de nieuwe. Bij opties kies je voor tabellen importeren -> ALLEEN DEFINITIE

het snelste is denk ik de kolom te verwijderen en dan terug te plaatsen.

groeten,

steven

Dit is de enige goede manier om een bestaande te reset anders een mooi copy zoals :

Maak een nieuwe database. Importeer alle tabellen ed.. van de oude naar de nieuwe. Bij opties kies je voor tabellen importeren -> ALLEEN DEFINITIE

Maar als je dit vaker van plan ben zou ik als ik jou was een functie schrijven om te autonummeren

Ik heb een zelfgebouwde data base een jaar gebruikt. Nu wil ik voor 2007 hetzelfde raamwerk gebruiken dus ik heb de database hernoemd en men leeg gegooit. Hoe krijg ik nu de Autonummering zover dat die weer bij 1 begind

Ervell

Wil je zeggen dat je voor ieder jaar een lege kopie maakt en opnieuw begint?
Waarom, je kan vrolijk je bestaande database blijven gebruiken.

Mbt autonummering, autonummering heeft slechts 1 doel, namelijk om gegevens uniek te identificeren in je tabellen.
Ik zou die gewoon door laten lopen ;)

Tardis

Allemaal hartlijk bedankt voor de tips.

Voor mij is de eesrte het gemakkelijkst

ter info op werdervragen e.d.,
- ik ben nog niet zo ver om zelf een nummering te bouwen
- ik wil de 2006 database afsluiten en van 2007 een nieuwe maken vandaar dat ik de nummering graag weer bij 1 wil hebben starten

Groeten Ervell

meerder opties

De afgelopen jaren zijn hier m.b.t. dit probleem nog enkele opties gegeven:
- Tabel leegmaken en database comprimeren
- Tabel leegmaken; Type autonummering wijzigen in tekst; opslaan; type weer wijzigen in autonummering.
Levert allemaal hetzelfde op maw dat de nummering op 1 begint. Suc(90:15)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan