autoopen-macro's uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Via VBA open ik ruim 3500 sjablonen. Deze doorzoek ik op bepaalde waarden. Probleem is nu dat er in sommige sjablonen auto-open macro's staan die bij openen geactiveerd worden en bijvoorbeeld een dialoogvenster openen. Dit mag absolutt niet gebeuren omdat dan het gehele proces stopt.
Onderstaande code helpt niets daartegen. Weet iemand de oplossing voor het niet runnen van macro's bij openen documenten?

With objWord.Application
.AutomationSecurity = msoAutomationSecurityForceDisable
End With

Bedankt vast!!

Dit is een al heel oude optie maar werkt nog wel:

WordBasic.DisableAutoMacros 1 'Disables auto macros
WordBasic.DisableAutoMacros 0 'Enables auto macros

Ik heb liever een moderne versie!! DIt stamt nog uit de tijd van Word 6.0!!!!

Werkt EnableEvents in Word? In Excel wel, maar ben niet zeker, ik vermoed eigenlijk van niet.

Dag JvanSoest,

Dit zegt Word Help:

Opmerking U kunt voorkomen dat automatische macro's worden uitgevoerd door SHIFT ingedrukt te houden. Als u bijvoorbeeld een nieuw document maakt dat is gebaseerd op een sjabloon die de macro AutoNew bevat, kunt u voorkomen dat deze macro wordt uitgevoerd door SHIFT ingedrukt te houden terwijl u in het dialoogvenster Nieuw (menu Bestand) op OK klikt. Houd SHIFT ingedrukt totdat het nieuwe document wordt weergegeven. In een macro die mogelijk een of meer automatische macro's start, kunt u de volgende instructie opnemen om dit te voorkomen.

WordBasic.DisableAutoMacros

Axel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan