Autoradio 4x25W

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkvv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Hallo,

ik heb een autoradio met 4x25W luidsprekersuitgangen.
Nu heb ik die in de tuin (onder pergola geïnstalleerd) en heb er 2 (oude) luidsprekers van 40W op aangesloten. Als ik 't volume nu luid zet dan valt het geluid soms weg (volgens mij is de weerstand vd luidsprekers te groot.
Aangezien de radio 4x25W uitgangen heeft, vraag ik me af of 't niet mogelijk is om de linker voor en linker achter uitgang in parallel te zetten en zo op de enen luidspreker aan te sluiten en dan uiteraard 't zelfde te doen voor de rechterspeaker. Kan dit of ga ik dan mijn luidsprekers opblazen?

Dirk

Waar haalt die autoradio de stroom vandaan?
Het lijkt er namelijk meer op dat je voeding instort.... en daardoor het geluid "verdwijnt"...Bij een uitgangsvermogen van 4x 25 Watt (als het "echte" Watts zijn) moet de voeding wel zo'n 8 - 10 Amp kunnen leveren.....

NB: Als je een bridge tussen voor en achter maakt, heb je meer kans de eindtrap van de radio op te blazen dan de luidspreker........

Laatst bewerkt:
bedankt voor de keisnelle reactie. De stroom komt van een transfo 220V-->12V. Ben momenteel niet thuis dus kan 't niet direct nakijken hoeveel ampère die levert.
Zou daar eventueel het probleem kunnen zitten volgens jou?

Dat lijkt me inderdaad eerder het probleem dan de luidsprekers....
Zeker nu je zegt dat het een trafo is (en geen geschakelde voeding.....), dat moet dan al een "dikke" zijn...

het is inderdaad zo'n transfoke dat ik thuis nog liggen had en diende om 't één of ander electrisch apparaatje van stroom te voorzien...
Nog es merci voor de tip ! Ik moet ni verder zoeken dus !

Misschien heb je ergens nog een oude PC voeding liggen....?
Die zijn geschakeld, en de 12 volt lijn kan meestal best een paar ampere leveren..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan