autoradio als gewone radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

nic01

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
hallo,
ik heb nog een oude autoradio (uit 1990) en wou die gaan gebruiken als gewone radio.
nu is mijn vraag, wat voor voeding kan ik het beste gaan gebruiken?

Laatst bewerkt:
Eentje met 12V, kijk op de radio hoeveel amp hij kan vragen of op de afzekering.

er zit een 3,15 ampere zekering in verder kan ik zo snel niets zien.

zou ik een pc voeding kunnen gebruiken of is die zo kapot?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik zelf deze TraFo voor het testen en / of uitproberen van autoradio's

klik

nieuwprijs varieerd van 40 tot 50 euro, maar als je een 2e handsje kan krijgen voor goedkoper, is dat alleen maar beter.

Via een voeding van een PC, lopen de meningen uiteen, ben er persoonlijk niet zo kapot van, heb er niet altijd fijne verhalen over gehoord. Maar misschien dat er hier mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met een pc voeding en een autoradio.

Bijlagen

• full18742543_a.jpg
    full18742543_a.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 160
oke, maar dat kost me dan wel weer 40,- en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.
een oude computervoeding heb ik hier nog wel liggen (350 watt) maar als dat niet wil zal ik wat anders moeten bedenken.

Voor mekaar een atx voeding van 300 watt bij de kringloop gehaald voor 5,- groene draad met een zwarte verbonden en de radio op de 12 volt lijn gezet.

Ps: kan ik de voeding altijd laten draaien of is dit geen slim idee (er zit een fan in de voeding dus hij gebruikt wel altijd stroom)

een schakelaar tussen de groene en de zwarte draad zetten een optie?

dat heb ik gedaan maar nu is mijn vraag dus, wat als de voeding een dag aanstaat omdat ik bijv. vergeten ben om de schakelaar om te zetten en alleen de radio uit heb gezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan