Autoradio bedrading

Status
Niet open voor verdere reacties.

takumi

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2005
Hoi.

Ik moet ff wat om bouwen aan de auto van me kameraad. Het enigste probleem is dat ik net met de bedrading van de auto radio kan komen en ik kan natuurlijk bedrading van de accu naar het aansluitpunt brengen maar dat is redelijk extra werk + kosten. , mijn vraag is welke kleuren zijn de + en de - van de autoradio aansluiting?? en dan de + met vaste spanning aangezien er ook een schakeldraad op zit die in verbinding staat met je contactslot.

Hopende op een spoedige oplossing

Rood is plus en zwart is min. dan heb je meestal nog groen en groenwit, en nog enkele van die combinaties. Dat zijn de luidsprekers voor achter links en rechts (voor achter bij vier luidsprekers).
Er zit daar normaal gezien ook een draad met een zwevende zekering. Normaal wordt die aan de "constante stroom" aangesloten en deze dient voor het geheugen van de voorgeprogrammeerde zenders. D.w.z. dat daar ook stroom opzit als de sleutel niet in het contact zit.
Staat dat ook niet op de achterkant van de radio? Of bij de plaats waar de kabeltjes uit de radio komen?
Het is trouwens al heeeeel lang geleden dat ik radio's in auto's monteerde.

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Heb je eventueel een merk en type van de radio? Wellicht is er een manual te vinden.
Ook ik heb er vele geinstalleerd.

Noem ook eens de kleuren van de bekabeling die je hebt als je niet zeker bent.
Verkeerd aansluiten kan leiden tot een defecte radio.

Hoe oud

Hoe oud is die auto, tegenwoordig heeft elke auto daar standaard connectors voor en de fabrikanten van autoradio's zijn zo vriendelijk zich daar aan te houden.

En anders gewoon even met een lampje kijken waar spanning op staat.

Eric.

Het probleem is al opgelost. het was de gele draad voor plus en de zwart voor de massa.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan