Autoradio houdt niet van CD-R's 'die op een bepaalde manier gemaakt zijn'

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Ik heb een Sony autoradio en dat is een prachtig apparaat, als je tenminste originele cd's erin stopt. Zodra je er een CD-r in doet gaat het fout, om de haverklap hapert hij en het zoeken naar een nummer duurt erg lang, het lijkt wel soms of hij de index kwijt is. Soms zegt dat apparaat gewoon discfout en spuugt hij hem uit. stop je hem er daarna weer in, doet hij het gewoon weer.....

Nu neem ik vaak compilatie cd's op, 74 minuten met CD-text. op de disc at once methode in nero.

Zou het nog uitmaken voor de 'makkelijk leesbaarheid' van de cd om hem op een andere manier op te nemen? track at once? nog meer tips? stilte tussen de liedjes 2 seconden of meer?

in de handleiding van sony staat dit (erg duidelijk....?)

u kunt cd-r's afspelen in dit toestel. met sommige cd-r's lukt dit echter niet, afhankelijk van de omstandigheden waarin ze werden opgenomen.

tis trouwens een sony CDX-C8000RX

Help?

Guido

nee hoor. dat heb ik ook al geprobeerd. Eerst had ik 80 minuten schijfjes en dacht dat het daaraan lag. Maar zelfs als ik de officiele Sony Audio CD-R 74 neem doet hij raar.

Ik gebruik nu TDK en MMore.

Wat ook wel eens wil helpen is om ze minder snel te branden

is dat nou echt waar? ik hoor wel eens verhalen dat het beter is voor een CD om langzaam gebrand te worden. Maar waarom maken ze dan zulke snelle branders?

ik heb nu een Plextor 24x ik zal eens proberen op 8x kijken wattie doet.

Maar is er een wezenlijk verschil tussen track at once en disc at once? welke is beter?

Ik heb wel eens gehoord hoe langzamer hoe dieper die brand, en dat ze dan ook minder snel beschadigen.
Of het waar is weet ik niet maar probeer het eens.

Ja het is inderdaad waar, als je langzamer brand wordt de gebrande data 'duidelijker' weggeschreven.
En helaas voor jou is Sony één slechste merken voor wat betreft 'snel' gebrande cd's.
Wil je echt zeker zijn moet je zelfs niet hoger gaan dan 2×.
Helaas het is niet anders, dat is nou net wat Sony bedoelt met afhankelijk van de omstandigheden waarin ze werden opgenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan