Autoradio onthoud instellingen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo

Ik heb een Akai acab111b autoradio, maar hij onthoud mijn instellingen niet.
Ik moet steeds de bass opnieuw instellen en ook geheugen van cd onthoud hij niet, gaat niet verder waar hij gebleven is.

Wat moet of kan ik hieraan veranderen zodat hij de instellingen wel onthoud?

alvast bedankt voor de reactie!

hoi

heb je beide spannings aansluitingen aangesloten?
Je radio dient normaal gesproken ook een constante spanningsdraad te hebben.en 1 die via je contact gaat zodat als je sleutel uithaalt ook je radio uit is.
De constante zorgt voor je geheugen etc....

Waarschijnlijk ben je vergeten de draad aan te sluiten (constante plus) die er voor zorgt dat de instellingen bewaard blijven. Welke kleur dat is weet ik zo niet, maar bij mij is dat een gele draad.

Ik heb eind januari een golf 3 uit '94 gekocht. Heb zelf niet heel veel verstand van auto's en dat soort dingen. een kameraad heeft mijn autoradio ingebouwd en gewoon de kabels aangesloten zoals die in de auto zaten.

Ik dacht, misschien kan ik het zelf, aangezien mijn kameraad een aantal weken weg is. Op dit moment heb ik 2 kabels (blokjes) aangesloten. en de antenne komt later, want moest nieuwe kabel voor komen.

als je de kans ziet en kennis hebt moet je even aan het meten gaan waar een costante spanning op zit.Naar mijn weten is dat ook de gele draad.....
Loopt er geen draad dan zou je er een moeten trekken/aftappen ...

je hebt kans net als bij mij dat je geel en rood moet omwisselen.dus geel op rood en rood op geel.

Eigenlijk wel vreemd, tegenwoordig hebben de meeste auto's een iso-connector waarbij alle draden op de juiste manier verbonden worden tussen auto en radio. Maar ja, zoals bij alle vaste afspraken in de elektronica-industrie, zijn er altijd uitzonderingen.

Een andere kameraad van mij heeft er even naar gekeken en hij dacht dat de draden waarschijnlijk niet goed aangesloten waren en dat hij daarom geen instellingen onthoud.

Ook heeft hij een antenne voor de radio op mijn auto gemaakt, alleen hiervan is het bereik ook nog niet super.

Binnenkort sluit hij het anders aan en dan maar hopen dat het wel lukt, of jullie moeten misschien nog een idee hebben. Ik dacht laat het jullie even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan