autoradio op net

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjansemaa

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
6
hallo,

ik wil graag mijn jvc autoradio in mijn kamer aansluiten.

ik heb al wat geknutseld met mijn radio en een adapter maar ik weet niet of het zo gaat werken

het gele draadje is de battery, deze heb ik verbonden met de + van adapter
het zwarter draadje is de ground, deze heb ik verbonden met het andere draadje van de adapter (- of 0 ofzo)

het is een 12V(gelijkspanning) autoradio met een 10A zekering

de adapter is 9V(gelijkspanning) en 5,4 VA (VoltAmpere???)

in mijn ogen zou het moeten lukken maar eerst maar kijken wat de mensen met ervaring hier over te zeggen hebben
;)

alvast bedant!

Stass Jansema
 

Bijlagen

  • Picture000111.jpg
    Picture000111.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 909
Je mist de rode.


Rood is continue spaning => voor onthouden radiozenders ect.
Geel gaat door het contact => radio gaat alleen aan als contact aan staat.
Zwart is de min

In jou geval kun je dus de gele en rode bij elkaar draaien. Alleen kun je dus geen zenders onthouden als je jee adaptor uit het stopcontact haalt.
 
hallo,

bedankt voor je reactie.
ik heb de rooie en gele verbonden en hier prik op gezet,
de radio gaat wel aan, maar ik heb alleen een verlicht scherm en kan niets doen
gebeurt ook dat hij uitstaat en ik druk op het aan knopje waarna alle lichten gaan knipperen en ik wederom niks kan doen.

denk zelf dat ik gewoon een 12v adapter moet gebruiken maar misschien dat jullie nog iets weten? moet ik ook iets met het remote kabeltje doen?
dacht het niet???
iemand enig idee over dit? of is me autoradio gewoon stuk? :p
 
en wat voor draad moet ik voor de antenne gebruiken dan? en een 12volt adapter heb ik niet bij de hand dus probeerde het met een 9volt xD, wie niet waagt....
 
Voor de antenne kan je elke draad gebruiken, een kwestie van uitproberen. Evt. een dikke schroevendraaier, die erin past.
 
ik heb hem vandaag aangesloten op een 12V adapter en hij werkt nou prima, heb alleen nog geen boxen,, er staat op mijn frontje, 35x4 houd dit in dat ik 4 speakers van 35W erop aan moet sluiten? of 2 van 70W? of maakt het niet uit?
 
hier ben ik weer

volgend probleem,
ik heb er 2 boxen van 60W op aangesloten.
nou is dus het geval dat bij een iets verhoogd volume mijn radio tript, uit en aan gaat en dan verder speelt en vervolgens hetzelfde herhaalt totdat ik het volume omlaag heb gedaan,

is er nou iets mis met mijn adapter?? of heb ik iets verkeerd aangesloten??
 
De adaptor is te licht. Een radio trekt al snel een ampere of 10
 
wat voor adapter moet ik dan aanschaffen,,,, nog steeds 1 van 12V neem ik aan maar dan een met veel Ampere's????
 
ik heb ook een radio op mn kamer voor de stroom gebruik ik en 12 volt 6A acculader en als antenne een oud stuk nuldraad (spanningsdraad in je huis 220 volt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan