Autoradio probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,
Onlangs is mijn autoradio overleden, en nu heb ik via marktplaats een andere gekocht. Alles aangesloten, maar hij doet helemaal niks. Alleen als ik de zekering van de auto (25A) er weer in zet, dan springt de zekering van de radio (10A) eruit.
Er zat nog geen ISO stekker aan de auto, dus heb ik gewoon de draden als volgt aangesloten:
Bruin van auto (+) op de rode EN de gele draad
Zwart van auto op de zwarte draad
dan nog de 2 speakers op de draden van de andere stekker.
Wat zou er niet goed zitten?

Hoi,

Is moeilijk om dat van hier te bekijken heb je eventueel een elektrisch schema erbij gekregen?
En weet je zeker dat hij speelde toen je hem kocht.

Modag

Ps. ik heb het elektrisch schema net gezien hij zou moeten werken dus ik vrees het ergste

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je de juiste bedrading uit je auto hebt genomen?
Een autoradio voedingsaansluiting zit namelijk nooit op een 25a zekering, maar hooguit op een 10a of 15a.
Welke de juiste draden zijn is hiervandaan moelijk te bepalen, die zijn in de autoindustrie (nog)niet gestandaardiseerd.
Als je echt zeker wilt zijn van je zaak, zou ik een +draad met een zekering van 10a ertussen direct van je accu nemen en de massa van je chassis halen.
Of vraag iemand die verstand van zaken heeft en met een multimeter aan de slag gaat voor je.

Ja, ik het gewoon volgens het aansluitschema gedaan! En de vorige eigenaar verzekerde me dat ie gewoon goed was..? Ik heb nog wel alles doorgemeten met een multimeter. En het zou moeten werken. En er hoort standaard 25A in de auto zekering. Ik zal het anders eerst nog even bij een autogarage vragen. Misschien weten zij er meer van.
Bedankt voor de antwoorden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan