Autoradio, wel cd, geen radio ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansjoh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Ik heb nu iets van 4 jaar een sony autoradio en nooit echt problemen gehad. Op een gegeven moment(stond stil bij een stoplicht) kreeg ik ruis op de radio en vanaf toen kon ik niks meer ontvangen, FM en AM niet.. Nu doet de cd-speler het nog wel, is dit een antenne-probleem of een intern probleem in de radio zelf?.. Het lijkt mij zelf geen antenne-probleem, lijkt me sterk dat zoiets ineens kapot gaat, wat volgens mij nauwelijks kan... Heb tevens geen andere autoradio ter beschikking om de antenne te testen en vind het een risico om een nieuwe radio te kopen..

Dus........:(

Laatst bewerkt:
In de meeste gevallen is dit inderdaad een antenne probleem.
Antennes hebben een erg dun draadje in de kabel. Deze kan inderdaad stuk gaan.
Wat zelden voorkomt is dat de kabel doorslijt op het chassis van de auto.

Het plugje van de antenne kabel maakt weleens slecht kontakt ten opzichte van het draadje in de kabel.
Soms gaat het chassisdeel in de autoradio los van de print.

In al deze gevallen kun je de ontvagst verliezen.

Koop een goedkope prul-antenne (ongeveer 10,- bij halfords) en test je radio ermee.
Dan sluit je uit of de radio danwel je antenne stuk is.

In de meeste gevallen is dit inderdaad een antenne probleem.
Antennes hebben een erg dun draadje in de kabel. Deze kan inderdaad stuk gaan.
Wat zelden voorkomt is dat de kabel doorslijt op het chassis van de auto.

Het plugje van de antenne kabel maakt weleens slecht kontakt ten opzichte van het draadje in de kabel.
Soms gaat het chassisdeel in de autoradio los van de print.

In al deze gevallen kun je de ontvagst verliezen.

Koop een goedkope prul-antenne (ongeveer 10,- bij halfords) en test je radio ermee.
Dan sluit je uit of de radio danwel je antenne stuk is.

Mmm.. ok, zal eens morgen bij Halfords langs gaan voor zo'n antenne.. Hopelijk is het niet de antenne, lijkt me lastig te demonteren en te monteren....

Nou.. heb zo'n flutding gehaald bij Halfords en nog steeds ruis op de radio (FM en AM)... maw, ben denk toe aan een nieuwe radio.. Of zal er nog wat aan te doen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan