Eerder kreeg ik altijd een pop-up als ik een cd in de drive deed wat ik er vervolgens mee wilde doen (openen, afspelen, branden etc.). Er is laatst Windows 7 geïnstalleerd en nu werkt het niet meer. Hij herkent de cd wel, als ik hem gewoon via 'Deze Computer' open. Heb al van alles geprobeerd:
- via configuratiescherm - automatisch afspelen. Alles op 'vraag mij elke keer' gezet
- Shell Hardware Detection ook gecontroleerd
- Er is geen beter/nieuwer stuurprogramma voor de cd-rom
- In het register ook op verschillende zaken gezocht. Vaak wordt gemeld dat in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\ er een NoDriveTypeAutoRun staat, maar die staat er bij mij niet, dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me.
Enige dat me opvalt is dat bij AutoRUnAlwaysDisable staat op andere plek in het register:
NEC MBR-7
NEC MBR-7.4
PIONEER CHANGR DRM-1804X
PIONEER CD-ROM DRM-6324X
PIONEER CD-ROM DRM-624X
TORiSAN CD-ROM CDR_C36
Maar er zit een TSSTcorp in, dus dat kan het ook niet zijn lijkt me.
Kortom: ik weet het niet meer. Het is natuurlijk ook geen levensgroot probleem, maar vind het zelf een heel fijn dat er meteen gevraagd wordt welke actie ondernomen moet worden als ik een cd in de pc stop.
Heeft iemand nog een ander idee?
- via configuratiescherm - automatisch afspelen. Alles op 'vraag mij elke keer' gezet
- Shell Hardware Detection ook gecontroleerd
- Er is geen beter/nieuwer stuurprogramma voor de cd-rom
- In het register ook op verschillende zaken gezocht. Vaak wordt gemeld dat in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\ er een NoDriveTypeAutoRun staat, maar die staat er bij mij niet, dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me.
Enige dat me opvalt is dat bij AutoRUnAlwaysDisable staat op andere plek in het register:
NEC MBR-7
NEC MBR-7.4
PIONEER CHANGR DRM-1804X
PIONEER CD-ROM DRM-6324X
PIONEER CD-ROM DRM-624X
TORiSAN CD-ROM CDR_C36
Maar er zit een TSSTcorp in, dus dat kan het ook niet zijn lijkt me.
Kortom: ik weet het niet meer. Het is natuurlijk ook geen levensgroot probleem, maar vind het zelf een heel fijn dat er meteen gevraagd wordt welke actie ondernomen moet worden als ik een cd in de pc stop.
Heeft iemand nog een ander idee?
Laatst bewerkt: