autorun disabled

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmoone

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo,

sedert enige tijd willen beide dvd-stations de cdroms en dvds niet meer autostarten. Ook bij deze comp. zie ik niet meer welk schijfje in de dvd zit. Via regedit...........cdrom zie ik dat beide stations autodisabled zijn. Hoe zorg ik ervoor dat beide stations weer normaal werken?

winxp pro nl, amd2000+, 256 mb.

Moonman

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 17
Ik zit met datzelfde probleem. Kun je me misschien uitleggen waar je dat kunt vinden bij regedit? Dan zal ik proberen om daarvandaan een oplossing te vinden.

Ik ben door je vraag ook weer aan het rommelen gegaan en ik zie nu weer de titel van de cd in de verkenner.

Ik heb het volgende gedaan:

Configuratiescherm - systeemBEHEER- services - dan ergens rechtsonderaan "verwisselbare opslag" rechtsklikken daarop, eigenschappen, "opstarttype "automatisch.

Dan pc opnieuw opstarten en voila!

[edit] Helaas werkte dit maar eenmalig. Bij een data cd blijft hij zeggen dat er een audio cd inzit:confused: . Moet er wel bijzeggen dat mij cdromspeler de laatste tijd toch al raar doet[/edit]

Dus misschien werkt het toch voor jou.

Dit kun je ook nog proberen:
To re-enable the Autorun feature on your CD-ROM drive without uninstalling VMware, after the feature has been disabled by VMware, proceed as follows:
(1) On the host machine, click "Start", and click on "Run".
(2) Type "regedit" and click "OK".
(3) Navigate to the following key:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom"

(4) In the right pane, find the value called "AutoRun" of the type "REG_DWORD".
(5) Double-click on the value called "AutoRun" mentioned in step (4).
(6) Change the value "0" to "1" and click "OK".
(7) Close the registry editor.
You may need to restart your computer for changes to take effect

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan