autorun.inf & com.com Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
hello hello

ik heb een probleempje,
ik heb een memorystick 8gb
als ik hem in m'n pc stop is er niets aan de hand, maar als ik via '' deze computer'' naar m'n stick ga zegt ie : windows cannot find the file com.com ( althans daar komt het op neer )

ik kan hem echter wel verkennen , en daar zie ik 2 files staan
autorun.inf en com.com
als ik autorun open komt er een txt bestandje met:
[autorun]
shellexecute=com.com

ik dacht dus , als ik de autorun verwijder , dat het probleem opgelost zou worden,
dus ik heb de autorun verwijderd, alswel de com.com file ( ik weet nog steeds niet wat dit ding doet )
maar elke x als ik autorun verwijder, is hij binnen 2 tellen weer terug en hij neemt ook het andere bestandje com.com met zich mee.
hierdoor begint het verhaal weer bij het begin
ik heb de stick ook proberen te formatteren maar ook dit werkt niet,

mij vraag dus, : is er een manier om te zorgen dat windows de autorun.inf niet meer aanmaakt waardoor ook het bestandje com.com niet op de stick verschijnt.
of een manier waardoor ik gwn door dubbelklik op mijn stick in deze pc m'n files kan zien en niet perse hoef te verkennen,

ik heb hem in dit forum geplaatst omdat er iets mis is met XP ( namelijk dat hij de files blijft aanmaken ) en niet met mijn Stick.
hopelijk kan iemand me helpen :D

alvast bedankt guys:thumb:

Je werkwijze is correct. Je probleem had opgelost moeten zijn.

Nu dat autorun.inf + com.com telkens terugkomt: Die bestanden worden er niet door Windows opgezet, maar waarschijnlijk door een virus of dergelijke. Ga dus scannen op dergelijke 'foute' programma's.

Tijs.

Ik heb met Avast een scan gedaan,
deze geeft aan dat com.com een mogenlijk trojan virus is,
en avast geeft de optie om deze '' permanent ' te verwijderen
natuurlijk heb ik dit gedaan,
maar hij blijft terug komen. enig idee wat de oorzaak is van deze grap:(

1/2

ik heb gekeken naar die link van janvaane
in dat artikel staan ook links naar andere ,
zo kwam ik uit op --> http://techblissonline.com/autoruninf-virus-removal-with-ninja-pendisk/

removal with ninja pendisk

dit zorgt ervoor dat ik wel weer dmv dubbelklik m'n bestanden kan zien,
maar elke keer als ik m'n usbstick erin zet komt avast met n waarschuwing.
het bestand com.com bevat een virus
weer probeer ik het te verwijderen, maar het blijft terug komen,
het probleem is voor de helft nu opgelost, maar we gaan natuurlijk voor de volle 100 procent toch :o

nog ideeën

dan deze nog even

http://techblissonline.com/disable-autorun/
moet je je even in verdiepen, maar dan gaat het ook nooit meer verkeerd...
Spit ff het register door op mogelijke registraties van com.com en/of autorun.inf

het enige nadeel is dat met autorun disabled in het register je alle autorun's van cd's of andere programma's handmatig moet inzetten.

http://techblissonline.com/disable-autorun/
moet je je even in verdiepen, maar dan gaat het ook nooit meer verkeerd...
Spit ff het register door op mogelijke registraties van com.com en/of autorun.inf

het enige nadeel is dat met autorun disabled in het register je alle autorun's van cd's of andere programma's handmatig moet inzetten.

oke die heb ik nu geprobeerd, maar heb nogsteeds hetzelfde probleem
ik heb in kladblok een file aangemaakt met de volgende tekst
(-----------------------------------------------------------------------------------)
Windows Registry Editor Version 5.00

1.

2.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]
3.
@="@SYS:DoesNotExist"

(-----------------------------------------------------------------------------------)

dit is wat ik krijg als ik hem van de site copieer, maar het lijkt me dat dit niet is wat ik moet zetten in het bestandje ,
zelf heb ik geen idee wat er achter de 1 moet staan, maar zoals ie nu is is hij blanco,
???

Create a Registry file with the following contents and save it as DISABLEAUTORUN.REG.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]

Unquote

Double click DISABLEAUTORUN.REG to make the relevant changes to Windows Registry.

en maak een backup/export van je registry!

@janvaane: Gebruik noparse met [ en ] eromheen en afgesloten met noparse met [/ en ] om die smileys te voorkomen.

@topicstarter: Even gebruikmakend van noparse wordt de geciteerde tekst van janvaane om op te slaan in Disableautorun.reg:

Tijs.

Bedankt iedereen

:thumb: Yess Yeah,
m'n stick zorgt niet meer voor problemen,
hartelijk dank voor alle hulp :p
:D

Realiseer je wel dat bij anderen waar je die memory-stick erin stopt wél autorun.inf kan worden uitgevoerd. Heeft die geen goede anti-virus, dan wordt dat com.com bij die andere pc wél uitgevoerd, met alle mogelijke ellende op die pc van dien.

Tijs.

ik zal het onthouden , en indien nodig hetzelfde op andere computers doen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan