autorun uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DriverX

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Ik las ergens over autorun uitschakelen bij het gebruik van DEAMON TOOL, nu las ik op het web dat je dan het volgende moet doen:

klik met de rechter- muistoets op Deze Computer en kies EIGENSCHAPPEN. Ga naar Apparaatbeheer en dubbelklik op CD-ROM. Markeer de driver voor de cd-romspeler en kies EIGENSCHAPPEN. Kies INSTELLINGEN en verwijder het vinkje bij BERICHT BIJ AUTOMATISCH INVOEGEN

Bij mij, (bij twee pc's) heb ik niet de optie INSTELLINGEN en dus ook geen vinkje

weet iemand een oplossing.

Dubbelklik eens op deze computer en klik dan eens met de rechtermuisknop op het cd rom station. Kies eigenschappen en daar heb je een optie voor automatisch afspelen.

ja, dat klopt. maar geen knop voor het uitschakelen voor autorun bestanden.

om je autorun uit te schakelen, heb ik het volgende op een website gevonden.

Maak eerst een backup van je register: je gaat immers in het hart van Windows een wijziging aanbrengen.

Ga vervolgens naar Start
dan naar Uitvoeren
en tik 'regedit' in.
In het register ga je naar

HKEY_LOCAL_MACHINE,
dan naar SYSTEM,
naar CurrentControlSet,
naar Services
en tenslotte naar Cdrom.

Dubbelklik op Autorun en verander de 1 in een 0. Even herstarten en autorun is uitgeschakeld.

Je kunt eventueel handmatig autorun tijdelijk uitschakelen, door de Shift toets ingedrukt te houden terwijl je de cd in de lade doet, net zolang tot de cd is ingelezen.

Hoi,

Fijn dat het gelukt is. Bij mij was het zo dat je met die optie die ik had, voor verschillende dingen, kon kiezen om geen actie te ondernemen. (muziekcd's en nog wat meer)

Ik kan dit niet meer nakijken want ik heb er nu windows vista op gezet.

Groetjes,

Metalhead

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan