Autorun werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor 63

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik een CD zelf kan laten opstarten?
Ik kan naamlijk niet vinden hoe ik dit moet instellen.
Cor.

Ga naar de verkenner, klik rechts op je cd-rom drive, brander of dvd-rom. Kies nu eigenschappen, selecteer wat je wilt dat er in het vervolg moet gebeuren. Ik ga er van uit dat het in W2K hetzelfde werkt als in XP.
succes.

Barties.

Ik denk dat cor bedoelt hoe hij hem zelfstartend krijgt. Dus zelf een bootable cd maken. Toch? of niet.
Ik heb het een keer in Nero gedaan, maar vraag me niet meer hoe. Het moet een optie zijn in het brandprogramma.

Groetjes, Tanja

[edit] ik lees de vraag nog eens en denk toch dat je gelijk hebt Barties. De vraag kon eigenlijk 2 kanten op [/edit]:)

Laatst bewerkt:
Als je een cd wilt maken die opstart als je hem in de pc stopt moet je een autorun bestandje toevoegen. Ga om dit te maken naar kladblok en typ het volgende:

[autorun]
icon=XXXXXXX.ico
open=XXXXXXXX.exe

Je typt achter 'icon' de bestandsnaam van je icoontje. Achter 'open' typ je de naam van het programma dat je automatisch wilt laten starten.

Sla vervolgens het bestandje op als AUTORUN.INF

DIT BEDOEL JE TOCH? OF NIET...

CD

Martijns,
De antwoord die me gaf op mijn vraag is niet zo de bedoeling.
Wat is de bedoeling?
Ik stop een software cd in de cd speler, nu moet deze automatisch starten.
Een tijd terug ging dit van zelf, nu moet ik hem openen.
Ik heb gezocht in de eigenschapen van de cdspeler om hem automatisch te zetten, maar ik kan hierin niets vinden. Sorry voor late reactie.
Cor

Hoi, Ik weet niet hoe het in w2k is, maar in xp klik je rechts in de verkenner op de cd. Dan eigenschappen en dan tabblad automatisch afspelen. Daar heb je de keuze waarmee het afgespeeld moet worden.
Groetjes, Tanja

CD

In windows 2000 schijnt de instelling voor de cdspeler op een andere manier geschieden maar hoe.
Ik ben er nog steeds niet eruit.
Cor

Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat de willekeurige cd die in de cd speler wordt gedaan, het eerder genoemde AUTORUN.INF moet hebben, zodat de cdspeler kan vaststellen welke vd,meestal meerdere, programmas te moeten opstarten...

CD

Ik heb een willekeurige cd bekeken naar de bestanden die hier opstaan.
Het bestand autorun.inf staat er bij.
Hierin staat het volgende,
open=ctrun\ctrun.exe
icon=ctrun\ctrun.ico
Toch start deze cd niet automatisch.
Hoe nu verder?
cor

Typ regedit in start\uitvoeren [ok, of enter].

Ga naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom

In het rechter scherm zie je de waarde "Autorun". Bij die waarde moet een "1" staan. Zoniet, dubbelklik op "Autorun" en verander die waarde in een "1" [zonder quotes].

Ga dan naar de volgende sleutel:
HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

In het rechter scherm zie je (als het goed is) de sleutel "NoDriveTypeAutoRun". De waarde moet zijn: 91. Zoniet, veranderen. Voorbeeldje hoe het eruit moet zien, vind je hier:
http://www.autorun.co.uk/zip.htm

Start PC daarna opnieuw op.

Groetjes,
Bennie

CD

Hallo beste collega's,
Het probleem is op gelost.
De gouden tip kwam van Bennie.
Ieder die de moeite heeft getoond mij te helpen ,
heel hartelijk bedankt.
Tot een volgende probleem.
Cor.