Autorun werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mexxtor

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
75
Het automatisch afspelen in Windows Vista werkt niet meer, ik heb dit geprobeerd te regelen met configuratiescherm en ik heb autorun in het register op waarde 1 gezet.
Ik heb dit bericht eerder geplaatst maar toen gaf niemand meet antwoord.
Het automatisch afspelen werkt niet meer voor welke cd/dvd dan ook. En ook niet voor een USB-stick (verwisselbare schijf). Dit betekend dat ik ook geen readyboost kan gebruiken.

Alvast Bedankt, Max.
 
autorun!!!!

ik heb begrepen dat autorun soms niet meer werkt nadat Nero is geinstaleerd.
Ik heb hetzelfde probleem ik zoek me rot maar kan niet vinden hoe het op te lossen.
Probleem ligt dus waarschijnlijk tijdens het instaleren van nero , schijnbaar word gevraagd tijdens instalatie of autorun uitgeschakeld dient te worden, veel mensen kijken er overheen.
Dus wie weet werkt het om nero opnieuw te instaleren dan daar op te letten.
Ik weet niet of het werkt.
Ik hoor het wel.
Gr
Belg
 
probleem is opgelost ondertussen

he tprobleem is ondertussen opgelost bleek een update van vista te zijn die dwars lag
 
Aan de moderators: Sorry, ik dacht dat ik ooit gelezen had dat je een bericht na 72 uur opnieuw mocht plaatsen, mits er geen reactie was. Heb de regels nog een keer doorgelezen en zag dat dit niet het geval was.

Aan Jelpot: Natuurlijk heb ik het niet zelf gedaan, denk je dat ik jullie in de maling neem. Heb je het probleem zelf ook gehad, of heb je erover gelezen/gehoord? Je zegt namelijk bijna altijd scan op spyware en virsussen, maar het heeft nooit effect, je hebt me nog nooit goed geholpen. Ik snap dat je me wil helpen, maar beperk je antwoorden in het vervolg graag totdat je er ook echt iets over weet.

Aan belg: Update van Vista? Bedoel je dat ik een update moet verwijderen of een downloaden, ik weet er namelijk niets van. Nero heb ik al verwijderd, incl Daemon Tools, het had geen effect.

Aan Teun (als hij op dit goede topic kijkt): ik zei toch dat ik dat al gedaan had? Hierbij dan nog een bevesteging
 
Het is opgelost:thumb:. Bedankt voor jullie reacties. Hier is mijn oplossing (wel in het engels):

Ensure that correct NoDriveTypeAutoRun and/or NoDriveAutoRun policy value is set

NoDriveTypeAutoRun registry key is used by Group Policy to configure whether to disable the Autoplay feature on all drives of the type specified. To check this setting, run Registry Editor (regedit), and navigate to the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

or (note that above registry value, if exists, will always supersede the below user-specific key),

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Locate the NoDriveTypeAutoRun registry entry on the right pane. The registry key is in DWORD hexadecimal value, which each bit determines which type of drive to disable or enable AutoPlay feature. There are many possible value for NoDriveTypeAutoRun, some possible wrong value that disable AutoPlay are:

0×000000B5 (181) disable AutoRun on CD-ROM drives, plus default unknown drive, removable drive (meant for floppy or ZIP), network drive and reserved drive type.

0×000000FF (255) disable AutoRun/AutoPlay on all drive types.

The best bet is to set NoDriveTypeAutoRun to default value as set by Windows Vista, which is 0×00000091 (hexadecimal) or 145 (decimal). Previous Windows version such as XP uses 0×00000095 (hexadecimal) or 149 (decimal). To enable AutoPlay on all drive types, set NoDriveTypeAutoRun to 0 (zero) or 0×00000080 (128) which only disable AutoPlay on unknown reserved file type.
 
ok, ik heb het al begrepen.
Ik zal in het vervolg geen moeite meer doen als ik een vraag van jou zie...

Maar ja, goed dat je probleem is opgelost en de oplossing even meegeeft.
 
@ Tom,

Graag je eigen vraag aanmaken en niet inbreken in iemand anders topic. Daarnaast stamt het topic uit 2008 en is niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan