Autosave in OE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Is het mogelijk om een mailtje dat je aan het schrijven bent tussentijds automatisch steeds te laten saven, b.v. om de minuut? (OE 5)

Bedankt alvast voor je antwoord,

Ingmar

Ik ben die optie nog niet tegengekomen, ook de helpfunctie noemt deze optie niet. Ik denk het dus niet.

Je kunt uiteraard handmatig wel e.e.a. opslaan, berichten komen dan in de map "Concepten"

Je kan je mail schrijven in Word, nadeel is wel dat je allemaal Word-Documentjes krijgt. Voordeel is dat hij ze elke X minuten (zelf in te stellen) opslaat.

XP_PC & Tiborv: bedankt voor jullie reacties.

Ingmar

JP, leuke oplossing om het in Word te doen. Vanaf daar kun je ook direct mailen.

Een andere hele goeie oplossing is een OE Add-on. In de OE (heel office) van tegewoordig heb je de optie om zelf een programma(tje) in VB te schrijven. Hier kun je via een timer het bestandje automatisch op laten slaan.

Als je geen VB kunt, mail me dan even, dan zal ik proberen zo'n proggie te schrijven.

m.v.g.

W

DaGroove, bedankt. Die Add-on lijkt me wel wat, maar ik kan inderdaad geen VB [ik ken (in Word) wel die macro's, maar zoiets vind ik in OE niet ...], dus als je dat zou willen proberen ... zou geweldig zijn.

Groet,

Ingmar

Ok, ik zal mijn best ff doen (kost me wel een dag of 2, ik doe nog meer dna achter mn computer hangen:P)

Even om het programma gebruikersvriendelijk te maken:

Wat wil je dat het allemaal kan:

b.v. Als je een nieuw bericht gaat schrijven, dat er een venster komt om het bestand direct op te slaan.

Dat je zelf kunt invullen om de hoeveel tijd hij het opslaat.

Dat het programma het onder steeds een andere naam opslaat (bestand1.oe, bestand2.oe, bestand3.oe)

m.v.g.

W

Ok, geweldig!

Die tussentijdse versies die je noemt (bestand 1, bestand 2 etc.), dat is wel mooi, maar niet echt nodig. Het belangrijkste is dat als OE vastloopt, of als het bericht opeens spoorloos is verdwenen (dat overkomt me de laatste tijd wel eens), dat er dan hooguit 1 of 2 minuten werk verloren zijn. Het venster dat verschijnt als je een nieuw bericht start is ook niet nodig: het mag wat mij betreft gewoon stilzwijgend gebeuren, net als in Word.

Groeten,
I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan